مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

استان همدان بالغ بر ۵۸۰ هزار جمعیت فعال و متقاضی شغل دارد

شعبانی با اشاره به اینکه استان همدان بالغ بر ۵۸۰ هزار جمعیت فعال و متقاضی شغل دارد، گفت: فرصت‌ها و قابلیت‌های موجود در بازار کار استان، پاسخگوی تقاضا‌های موجود در بازار است.
کد خبر: ۱۱۷۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰ 28 July 2024

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: با کمک دانشگاه‌های استان آمایش سنجی و احصاء نیاز‌های واقعی صنعت و بازار استان انجام و آموزش جمعیت فعال استان منطبق بر نیاز‌های صنعت تدوین شود.

به گزارش تابناک همدان، یوسف شعبانی در نشست مشترک رئیس و اعضا هیات علمی این دانشگاه با مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان، اظهار کرد: نگاه واقع گرایانه، علمی و دانش محور برای حل مشکلات لازم است و بدون آن موانع موجود در کسب و کار رفع نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان بالغ بر ۵۸۰ هزار جمعیت فعال و متقاضی شغل دارد، گفت: فرصت‌ها و قابلیت‌های موجود در بازار کار استان، پاسخگوی تقاضا‌های موجود در بازار است.

شعبانی ادامه داد: مشکل همدان ایجاد شغل نیست بلکه در توزیع آن مشکل وجود دارد و در این زمینه با ناترازی در فرصت‌های شغلی مواجه هستیم و کارفرمایان گله دارند که به اندازه کافی کارگر نداریم.

وی بیکاری دانش آموختگان را یکی از مشکلات و چالش‌های کسب و کار استان دانست و افزود: نرخ بیکاری دانش آموختگان استان دو برابر اشخاص بیکار بدون تحصیلات عالی است و برای این موضوع باید با نگاهی علمی و عمل گرایانه در جهت رفع این مشکل تلاش کنیم.

شعبانی در پایان گفت: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان در نظر دارد تا در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های خود در حوزه آموزش عالی، دانشجویان را دسته‌بندی کند تا فرصت‌های شغلی هدفمند، عدالت‌محور و برنامه‌ریزی شده توزیع شود و این مهم می‌تواند از طریق انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی انجام شود.

گفتنی است؛ در این جلسه پیشنهاد برگزاری "رویداد اشتغال" در دانشگاه صنعتی همدان برای دانشجویان استان به توافق طرفین رسید تا در این رویداد به کمک اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، دانشجویان با شیوه‌های فرصت‌یابی شغلی متناسب با دانش و تخصص خود آشنا شوند.

همچنین در این جلسه توافق شد یک میز کار تخصصی مشترک جهت نیازسنجی و تطبیق برنامه‌های درسی دانشجویان با نیاز صنعت و کسب و کار استان و معرفی فرصت‌های شغلی به دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی همدان ایجاد شود.

علاوه بر این، در نشست فوق تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی همدان و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در راستای اشتغال دانش آموختگان و ارتباط دانشگاه با بازار کار منعقد و به امضای طرفین رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار