تشکیل ۵۷۰ پرونده کالای قاچاق در همدان / شماره ۰۹۶۳۸۰ برای تماس سریع مالباختگان در هک‌های حساب بانکی

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: تلاش کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات و ردیابی و مسدودکردن حساب کلاهبرداران سایبری موجب شده روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به حساب مالباختگان در همدان بازگردد.
کد خبر: ۱۱۸۰۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰ 14 August 2024
تشکیل ۵۷۰ پرونده کالای قاچاق در همدان / شماره ۰۹۶۳۸۰ برای تماس سریع مالباختگان در هک‌های حساب بانکی

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: عوامل پلیس امنیت اقتصادی ۵۶۵ متهم را دستگیر کردند و ۵۷۰ پرونده برای قاچاقچیان کالا تشکیل شده است.

به گزارش تابناک همدان، سردار سلمان امیری در جمع خبرنگاران از افزایش ۳۰ درصدی کشف سرقت‌های مهم در استان خبر داد و اظهار داشت: کشف سرقت خرد نیز ۴۴ درصد و در مجموع کشف سرقت‌ها ۳۷ درصد افزایش داشته است.

وی با توصیه به شهروندان تاکید کرد: هنگام ترک خانه با روشن نگه داشتن یک چراغ منزل مسکونی مشرف به خیابان از زمان اذان مغرب ۹۰ درصد از سرقت اثاثیه منزل جلوگیری می‌شود.

فرمانده انتظامی استان همدان، ترافیک را یکی از مشکلات شهر همدان برشمرد و گفت: باید از ابزار الکترونیکی برای کنترل ترافیک استفاده کرد در حالیکه دوربین پایش و کنترل سرعت در شهر همدان کم است و چراغ‌ها نیز هنوز هوشمند نشدند.

وی بیان کرد: شهرداری همدان باید نسبت به نصب دوربین‌های ثبت سرعت به ویژه در معابر پر ترافیک از جمله بلوار بعثت اقدام کند تا رانندگان متخلف در صورت تردد با سرعت غیرمجاز اعمال قانون شوند.

امیری با اشاره به جرایم سایبری افزود: با وجود اطلاع رسانی وسیع در زمینه کلیک نکردن بر روی لینک‌های ناشناس و آلوده و بی توجهی به پیامک‌هایی که از شماره‌های ناشناس ارسال می‌شود، اما همچنان شاهد این کم توجهی و خالی شدن حساب بانکی افراد هستیم.

وی از افزایش ۸ درصدی جرایم سایبری در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: در صورت برداشت غیرمتعارف از حساب بانکی، مالباختگان موضوع را از طریق تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند تا سریع حساب مسدود شود.

فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: تلاش کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات و ردیابی و مسدودکردن حساب کلاهبرداران سایبری موجب شده روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به حساب مالباختگان در همدان بازگردد.

وی بیان کرد: میزان کشفیات پلیس فتا و برخورد با کلاهبرداران سایبری در سال جاری ۵۸ درصد افزایش یافته است.

امیری به حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۹۴ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف و ضبط شده که میزان کشفیات ۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان این‌که با وجود افزایش تردد خودرو‌ها میزان وقوع تصادفات درون و برون شهری ۲۰ درصد کاهش داشته است بیان کرد: ۸۶ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ می‌دهد که این آمار نشان دهنده تاثیر خستگی و عجله برای رسیدن به مقصد در افزایش سوانح رانندگی است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به این‌که ۱۳.۸ درصد تصادفات برون شهری در مسیر‌های فرعی و روستایی رخ می‌دهد ادامه داد: بیشترین تخلف‌های رانندگی ثبت شده در سال جاری سرعت و سبقت غیرمجاز و نقص در سیستم روشنایی خودرو است.

وی از توقیف یک هزار و ۶۰ دستگاه موتورسیکلت و یک هزار و ۶۴۶ دستگاه خودرو متخلف در سال جاری خبر داد. 

امیری با بیان این‌که سامانه چاپ گذرنامه زیارتی تحویل ۱۰ استان شده که یک دستگاه هم به همدان تعلق گرفته است بیان کرد: زائران می‌توانند به جای مراجعه حضوری، در منزل با استفاده از نرم افزار «پلیس من» نسبت به دریافت گذرنامه زیارتی اقدام کنند که در این زمینه میزان درخواست‌ها با استفاده از این نرم افزار از یک هزار و ۵۱۴ مورد در سال گذشته به ۱۰ هزار و ۶۷۱ مورد در محرم امسال افزایش یافته است.

وی به عملکرد پلیس امنیت اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: ۲۰۴ میلیارد تومان کالای قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان همدان اعلام کرد: عوامل پلیس امنیت اقتصادی ۵۶۵ متهم را دستگیر کردند و ۵۷۰ پرونده برای قاچاقچیان کالا تشکیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار