واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرهای سامن و زنگنه ملایر

. معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر خبر داد: در حوزه شهر‌ها و نیز در حوزه ۲۰۸ روستا دارای سکنه شهرستان ملایر اقداماتی بزرگی در حوزه تامین مسکن صورت گرفت.
کد خبر: ۱۱۷۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷ 08 August 2024
در حوزه شهر‌ها و هم در حوزه ۲۰۸ روستا دارای سکنه شهرستان ملایر اقداماتی بزرگی در حوزه تامین مسکن صورت گرفت.
 
به گزارش تابناک همدان از ملایر :"سلمان اسماعیلی" روز یکشنبه ۱۴ مرداد ماه در مراسم قرعه کشی و واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن شهر‌های سامن و زنگنه و تحویل قرارداد زمین در شهر‌های جوکار و ازندریان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محور مقاومت و شهید «اسماعیل هنیه»، اظهار کرد: تلاش در حوزه نهضت ملی مسکن خواسته رئیس جمهور شهید دکتر رئیسی بود و امروز شاهد نتیجه بخشی قسمتی از این دستور و سیاست مهم هستیم.
 
وی بیان کرد:امروز بخش عمده راه را آمدیم و مدیران آینده کشور در اقصی نقاط ایران اسلامی به ویژه استان همدان مسئله‌ای در حوزه کمبود زمین نهضت ملی مسکن ندارند.
 
اسماعیلی مطرح کرد: این جلسه یک همایش مسکنی است که با حضور استاندار همدان، بخشی از زحمات سه ساله رییس جمهور شهید به ثمر خواهد نشست، زمان شروع کار، بانک زمین ما در ملایر تقریبا هیچ و تهی بود و فقط اداره راه و شهرسازی چند پلاک مختصر در گوشه و کنار شهر داشت.
 
نماینده عالی دولت در ملایر افزود: این وضعیت پاسخگوی تعداد متقاضیان و ثبت نام کنندگان مسکن نیست، تامین زمین را از اولویت‌های کار در طرح نهضت ملی مسکن در ملایر است.
 
فرماندار ملایر با بیان اینکه در ابتدای کار برای حدود ۲۳ هزار نفر ثبت نامی زمینی نداشتیم، اظهار امیدواری کرد و گفت: اگر دولت زمین داشته باشد هر چقدر مردم تقاضا داشته باشند تحویل زمین و قرعه کشی کاری به سرعت انجام خواهد شد.
 
وی به پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده در سه سال گذشته توسط دولت و مدیران اجرایی در شهرستان اشاره و اضافه کرد: صد‌ها جلسه و بررسی کارشناسی و ده‌ها استعلام در حوزه‌های مختلف انجام شد تا زمین مناسب برای ساخت مسکن و الحاق به شهر شناسایی شود چرا که کار پیچیده و سختی است.  
 
اسماعیلی به ۴۱۹ متقاضی مسکن در شهر ازندریان اشاره و ادامه داد: از این تعداد در نهایت ۶۸ نفر واجد شرایط شدند و «فرم ج» آنها سبز شد و از این تعداد نیز در نهایت ۵۹ نفر ثبت نام خود را کامل کردند.  
 
این مقام مسئول اعلام کرد: برای این تعداد ۱.۳ هکتار زمین شناسایی، آماده سازی و قرعه کشی شده و در مرحله نقشه و پروانه است و امروز بصورت نمادین قرارداد واگذاری زمین‌های متقاضیان شهر ازندریان را به سه نفر به نمایندگی تحویل داده می‌شود.
 
وی به ۱۳۲ متقاضی مسکن در شهر جوکار نیز اشاره و گفت: از این تعداد ۶ نفر واجد شرایط شدند و ۱۰۰۰ متر زمین برای آنها در نظر گرفته شده و امروز بصورت نمادین قرار داد واگذاری زمین به یک متقاضی تقدیم می‌شود.
 
اسماعیلی به ثبت نام ۱۶۹ نفر در شهر زنگنه اشاره و خاطر نشان کرد: در نهایت ۴۴ نفر واجد شرایط شدند و ۳۷ نفر ثبت نام خود را قطعی کردند و برای این تعداد، سه هکتار زمین پیش بینی شده که به هر کدام، یک قطعه زمین ۲۰۰ متری تحویل داده خواهد شد.
 
وی به ثبت نام  ۴۰۸ متقاضی مسکن در شهر سامن اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۴۲ نفر واجد شرایط شدند و برای این تعداد نیز ۱.۷ هکتار زمین آماده کردیم که به آنان تحویل داده می‌شود.
اسماعیلی با تاکید بر اینکه در اسلامشهر آق گل نیز ۲۰ نفر ثبت نام کردند، اما کسی واجد شرایط نشد، خاطرنشان کرد: در اسلامشهر نیز ۷ هکتار زمین پیش بینی کردیم که به محدوده اسلامشهر اضافه می‌شود.
 
اسماعیلی اظهار امیدواری کرد و گفت: در اسلامشهر آق گل ۲۰ نفر ثبت نام کردند، برای این تعداد، سه هکتار زمین پیش بینی شده که به هر کدام، یک قطعه زمین ۲۰۰ متری تحویل داده خواهد شد.
 
وی به ثبت نام  ۴۰۸ متقاضی مسکن در شهر سامن اشاره کرد و عنوان کرد: از این تعداد ۴۲ نفر واجد شرایط شدند و برای این تعداد نیز ۱.۷ هکتار زمین آماده کردیم که به آنان تحویل داده می‌شود.
 
فرماندار ویژه ملایر در ادامه گفت: در اسلامشهر آق گل نیز ۲۰ نفر ثبت نام کردند، اما کسی واجد شرایط نشد، در اسلامشهر هم ۷ هکتار زمین پیش بینی کردیم که به محدوده اسلامشهر اضافه می‌شود.
 
وی تصریح کرد: ۲۷۴۵ پرونده در حوزه مسکن روستایی شهرستان وجود دارد که بیش از ۵۱۴ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات برای احداث، مقاوم سازی یا خرید منزل مسکونی در روستا‌ها تاکنون پرداخت شده است.  
 
اسماعیلی اضافه کرد: از این تعداد پرونده ۱۶۲۵ واحد تمام شده و مردم در آنها ساکن شدند که ۳۸۲ پرونده مربوط به مددجویان کمیته امداد و ۱۱۵ پرونده نیز مربوط به مددجویان بهزیستی است.
 
وی با بیان اینکه تلاش جدی همه جانبه و عدالت محور برای تامین مسکن همشهریان صورت گرفته و به ثمر نشسته است، اضافه کرد: در شهر ملایر نیز ۲۳ هزار نفر برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۸۰۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند.
 
معاون استاندار همدان یادآور شد: ۵۶۷ واحد مسکونی بدهکاری دولت دوازدهم به مردم برای طرح اقدام ملی مسکن بود و انجام نشده بود، که برای تامین این واحدها، پروژه ۵۰۲ واحدی در ملایر کلنگ زنی شد و با رشد ۳۰ درصدی در حال تکمیل است و تقدیم مردم خواهد شد.
 
اسماعیلی ادامه داد: عملیات اجرایی ساخت ۶۰ واحد دیگر نیز برای متقاضیانی که در دولت قبل در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده بودند، در دهه فجر سال گذشته کلنگ زنی شد و مراحل اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه شهر ملایر بین کوه ها، روستا‌ها و زمین‌های درجه یک کشاورزی محصور و محدود شده است، بیان کرد: شناسایی ۵۱۵ هکتار زمین و توافق با مالکان آنها انجام شده و واحد‌ها در قالب دو شهرک جدید بنام شهرک «شهید رئیسی» و شهرک «خادم الرضا» ساخته می‌شود.
 
فرماندار ملایر با بیان اینکه با اجرای این پروژه یک چهارم به وسعت شهر ملایر اضافه می‌شود، افزود: بیش از ۱۴ هزار مسکن به شکل مدرن و ویلایی با معماری ایرانی اسلامی شامل ۲۵۹ واحد بصورت مجتمع، ۱۲۰۰ واحد سه طبقه و بیش از ۱۳ هزار واحد ویلایی در این شهرک‌ها ساخته خواهد شد.
 
وی اعلام کرد: برای ۲۰۰۰ نفری هم که مشمول قانون جوانی جمعیت هستند، زمین مناسب پیش‌بینی شده است، با این پروژه شاهد خانه دار شدن هزاران نفر از همشهریان عزیزمان خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار