افتتاح ۱۲۳ کلان‌پروژه برق در همدان همزمان با هفته دولت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: ۱۲۳ کلان‌پروژه برق در سطح استان طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند.
کد خبر: ۱۱۸۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴ 28 August 2024
افتتاح ۱۲۳ کلان‌پروژه برق در همدان همزمان با هفته دولت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: ۱۲۳ کلان‌پروژه برق در سطح استان طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند. 

به گزارش تابناک همدان؛ علی سهرابی‌بیدار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان ۱۹ هزار و ۵۰۴ کیلومتر شبکه برق با ظرفیت بیش از ۲ هزار پست آمپر فعال داریم. 

وی با اشاره به این‌که در سطح استان ۸۳۰ هزار مشترک برق داریم که تمام مناطق شهری و روستایی از نعمت برق برخوردار هستند افزود: از دهه فجر سال گذشته تاکنون طرح‌هایی اجرا شده که طی هفته دولت ۱۲۳ کلان پروژه با ۵ هزار و ۷۱۲ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسند. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان این‌که میزان هدررفت انرژی کمتر از ۱۰ درصد است بیان کرد: اجرای سیاست الگوی مصرف برق به خصوص زمان اوج مصرف مدنظر بوده و همچنین صیانت از حقوق مشترکین، پیمانکاران، شهروندان و... مهم است که به محض اعلام گزارش سعی می‌کنیم نواقص را رفع کنیم.

وی با اشاره به این‌که ۴۵۰ نقطه قطع و وصل در شبکه دیسپاچینگ داریم که کنترل از راه دور می‌شوند اضافه کرد: ۲۱۹ نقطه استان با اصلاح تابلو در داخل شهر پایش و کنترل از راه دور می‌شوند. 
سهرابی‌بیدار ادامه داد: ۱۰۰ درصد مشترکین سنگین و دیماندی شرکت توزیع برق استان رویت‌پذیر شدند که ۸۰ درصد این مشترکین کنترل‌پذیر هستند در مرکز «مها» کنترل می‌شوند.

وی اعلام کرد: ۶ نیروگاه خورشیدی هرکدام به ظرفیت ۷ مگاوات و در جمع با ظرفیت ۴۶ مگاوات در سطح استان فعال هستند و همدان با ۱۱.۴ درصد تولید برق خورشیدی جایگاه مناسبی در کشور دارد. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به این‌که پیک بار برق استان با احتساب صنایعی که به صورت مستقیم از برق باختر انرژی دریافت می‌کنند یک‌هزار و ۳۰ مگاوات است گفت: پیک برق در بخش توزیع به ۸۳۰ مگاوات رسیده و ۲۰۰ مگاوات نیز در حوزه صنایع برق باختر بوده است.

وی با اشاره به این‌که براساس برآورد‌ها ۴۰ درصد مصارف برق خانگی در حوزه سرمایشی است اعلام کرد: ماه‌های خرداد تا شهریور پیک مصرف برق خانگی است و امسال ۵۰ روز دمای پایدار بالای برق را تجربه کردیم که منجر به افزایش مصرف برق شد. 

سهرابی بیدار با اشاره به این‌که در تمام کشور سعی بر این بوده کمتر برق منازل قطع شود تاکید کرد: در این زمینه برنامه‌های مختلفی در حوزه کشاورزی، صنعت، اداری، خانگی و... اجرایی شده است.

وی با بیان این‌که در بخش خانگی در قالب پویش «با انرژی» طرح تشویقی صرفه‌جویی مصرف برق از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شد افزود: تاکنون ۲۸۰ هزار مشترک مشمول پاداش شدند که ۲۳ میلیارد تومان در این زمینه به مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت کردند به صورت تشویق در قبوض برق تخفیف اعمال شده است. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به عدم اعلام برنامه قطعی برق در استان گفت: حد مجاز شبکه گاهی دچار تنش قرار می‌گرفت و مشکلات شبکه‌ای احیانا ایجاد می‌شد و این قطعی برق برخی مشترکین را در برخی مناطق به دنبال داشت که امکان اعلام قطعی نبود.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار