اعتبارات فرهنگی خراسان شمالی ۹ برابر افزایش یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: اعتبار فرهنگی استان در سال ۱۴۰۱، پنج میلیارد ریال بود که اینک به ۴۵ میلیارد ریال معادل ۹ برابر افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۸۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵ 27 August 2024

به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا، تقی صادقی روز سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: این اداره کل در ابتدای دولت سیزدهم با چالش‌ کمبود نیروی انسانی، کمبود منابع مالی و اعتبارات، ضعف در انضباط اداری، نبود ارتباط مؤثر بین دستگاهی و تحمیل اراده‌های سیاسی همراه بود که در این مدت مدیریت شد.

وی با بیان اینکه چالش‌ها باعث شده بود جایگاه حقوقی اداره کل فرهنگ و ارشاد نادیده گرفته شود، افزود: در برخی امور حتی دستگاه‌های اجرایی نقض قانون می‌کردند که باعث تضعیف این مجموعه شده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این مسائل سبب شد در ابتدا نقشه راه خود را تحت عنوان سند تحول نگارش کنیم که به طور قطع اجرای آن، روند دشواری را در پی داشت.

وی اضافه کرد: اقدامات انجام شده سبب شد تا در توزیع اعتبارات، جایگاه ملی و استانی شرایط مطلوبی کسب شود.

صادقی ادامه داد: روند جذب اعتبارات عمرانی از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ تقریباً ثابت و در حدود ۷۰ میلیارد ریال بود که پس از آن رشد بی سابقه داشت و چند برابر شد.

وی تصریح کرد: انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی صفر بود که این موضوع را به ۲۱ درصد ارتقا دادیم، همچنین ۲۵ درصد کارکنان این مجموعه بدون هرگونه قرارداد بودند که با همراهی وزارت خانه، این افراد به شرایط با ثباتی رسیدند.

صادقی گفت: این اداره کل سال ۱۴۰۰ رتبه ۴۵ ادارات استان در شاخص‌های عملکردی داشت که با همت همکاران به رتبه چهارم ارتقا یافت.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ تنها سه سینما فعال بود، اما امروز به هفت سینما افزایش یافته است، به نحوی که تقریباً بیشتر شهرستان‌های استان از این امکان بهره می‌برند.

مدیرکل ارشاد خراسان شمالی تاکید کرد: در حوزه تولید فیلم‌های کوتاه، آموزش، تجهیز و استقلال انجمن سینمایی جوانان در دستور کار قرار گرفت و با خرید ۷۰ میلیارد ریال تجهیزات فعال شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار