۸ هزار زائر خراسان‌ شمالی به مشهد مقدس عزیمت می‌کنند

بجنورد_ مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی گفت: امسال ۶۶ کاروان پیاده با جمعیتی در حدود ۸ هزار و ۲۰۰ زائر به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰ 27 August 2024

به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از مهر، حجت الاسلام هادی پروین با بیان اینکه پیاده‌روی کاروان‌های خراسان شمالی به سمت مشهد مقدس آغاز شده است، اظهار کرد: امسال ۶۶ کاروان پیاده به مقصد مشهد مقدس تاکنون اعلام آمادگی کرده‌اند و در مجموع جمعیت ۸ هزار و ۲۰۰ زائر نزدیک ۳۰۰ کیلومتر به پیاده‌روی این مسیر ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۹ کاروان از خراسان شمالی به مشهد مقدس اعزام شدند، افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود کاروان‌های بیشتری برای اعزام به مشهد مقدس ثبت نام کنند.

مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: ۳۳ موکب از دوراهی دشت تا فاروج برپا شده که خدمات پذیرایی نهار، شام، چایی، شربت برای زائران در نظر گرفته شده است همچنین خیری در شهرستان شیروان استخری را برای زائران آماده‌سازی کرده است تا زائران امام رضا (ع) در آنجا به استحام خود بپردازند.

وی در مورد خدماتی که در مساجد بین راه ارائه می‌شود، توضیح داد: ۵۵ مسجد بین راه تدارک دیده شده است که خدمات درمانی، توزیع آب معدنی، استراحت‌گاه، توزیع کیک و کلوچه به زائران امام رضا (ع) ارائه می‌شود.

پروین در پاسخ به این سوال که تعداد کاروان هیئت سواره چند نفر است، گفت: تا کنون آماری از جمعیت هیئت سواره تاکنون در دست نیست زیرا سه روز مانده به چهل و هشتم این کاروان‌ها اعزام می‌شوند و در هر هیئت، تیم حیات مذهبی وجود دارد که زائرانی که قصد دارند به مشهد مقدس اعزام شوند را نام نویسی و ثبت نام می‌کنند.

مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه گفت: موکب‌هایی در بین راه هستند که روستای برپا کننده آب کمی دارد اما به عشق امام مهربانی‌ها با تانکر برای شرب و استحمام زائر امام رضا (ع) آب تهیه کردند که دچار مشکل نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار