افتتاح و کلنگ زنی۳۷۳ پروژه همزمان با هفته دولت در ملایر

فرماندار ویژه ملایر خبر داد: ۳۷۳ پروژه همزمان با هفته دولت در ملایر با اعتباری بیش از ۱۵ و نیم همت (هزار میلیارد تومان)  افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴ 25 August 2024

 ۳۷۳ پروژه همزمان با هفته دولت در ملایر با اعتباری بیش از ۱۵ و نیم همت (هزار میلیارد تومان)  افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش تابناک همدان از ملایر : "سلمان اسماعیلی" در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و شهید رئیسی، اظهار داشت: از این تعداد، ۳۲۳ پروژه با اعتبار ۴.۴ همت افتتاح و ۵۰ پروژه با اعتبار ۱۱.۱ همت کلنگ زنی می‌شود.

وی بیان کرد : ۶۱ پروژه با اعتبار ۱۰.۴ همت در حوزه اقتصادی است و شامل  ۲۳ پروژه کشاورزی، ۱۱ پروژه صنعتی، معدنی و خدماتی و ۲۷ پروژه گردشگری، تجاری و صنایع دستی می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد : ۳۱۲ پروژه نیز با اعتبار ۵.۱ همت در حوزه عمرانی است، در محور توسعه صنعتی ۱۲ پروژه با اعتبار ۶.۱ همت توسط صمت و شرکت شهرک‌ها، در حوزه تقویت و توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان پروژه‌هایی با اعتبار بیش از دو همت و در محور تجاری چهار پروژه با اعتبار ۳.۷ همت توسط شهرداری انجام می‌شود.

وی مطرح کرد : اعتبار پروژه های عمران شهری توسط شهرداری شهرها ۱.۷ همت است و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی نیز در روستاها توسط بنیاد مسکن و شهرسازی انجام می‌شود.

نماینده عالی دولت در ملایر با اشاره به پروژه های توسعه، اصلاح و تقویت زیرساخت های عمومی آب، برق، گاز، مخابرات، راهداری و راهسازی با اعتبار بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان افزود: پروژه هوشمندسازی ملایر یکی از این پروژه هاست که با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده و به زودی افتتاح می شود که ضمن آن به هر مشترک خانگی یا تجاری اینترنت پر سرعت مبتنی بر فیبر نوری تحویل داده می‌شود و سرعت اینترنت را دهها برابر افزایش می‌دهد.

اسماعیلی عنوان کرد:  پروژه توسعه زیرساخت های آموزشی، فرهنگی و ورزشی با اعتبار بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان، توسعه زیرساخت ها و تولیدات کشاورزی و تعاون روستایی با اعتبار ۲۳۴ میلیارد تومان ،در راستای توسعه گردشگری و صنایع دستی با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان ۲۳ پروژه   از دیگر پروژه های هفته دولت است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه در حوزه صنعت و شهرک ها پروژه هایی با اعتبار ۶.۱ همت و در حوزه تجاری پروژه هایی با اعتبار ۳.۷ همت داریم، خاطرنشان کرد : پروژه حوزه صنعت، معدن و تجارت در مجموع با اعتبار حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان همزمان با هفته دولت افتتاح یا کلنگ زنی می‌شوند.

وی در ادامه گفت : تامین زمین برای سرمایه گذار یکی از چالش های پیش روی حوزه صنعت و معدن در سال های اخیر است ،که در این راستا پروژه شهرک جدید صنعتی در منطقه قشلاق پیرحیاتی به مساحت ۳۰۰ هکتار در فاز نخست و با اعتبار سه هزار میلیارد تومان همزمان با هفته دولت کلنگ زنی می‌شود.

اسماعیلی اظهار امیدواری کرد و گفت: این شهرک در یک منطقه خوب و با دسترسی عالی در مجاورت محور ترانزیتی ملایر به جنوب کشور قرار دارد و با ایجاد چندین شهرک با حوزه های مختلف کاری، انقلابی در حوزه پذیرش سرمایه‌گذار ایجاد می‌کند.

وی افزود : پس از احداث این شهرک، هیچ دغدغه‌ای در حوزه پذیرش سرمایه‌گذار نخواهیم داشت، برای تامین آب شرب شهرک نیز مشکلی نداریم.

فرماندار ملایر خبر داد:  کلنگ زنی فاز ۳ شهرک تخصصی مبلمان منبت حاجی آباد به مساحت هشت هکتار و کلنگ زنی دو پروژه تجاری توسط شهرداری ملایر در بازار مبلمان منبت و صنایع دستی به مساحت سه هکتار در محدوده میدان کوثر و یک مجتمع تجاری مدرن با نگاه حمایت از سبد خانوار در پارکینگ راستان به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع در هفته دولت کلنگ زنی می‌شود.

اسماعیلی عمارت بازسازی شده سیف الدوله، فاز یک و دو مجموعه مینی ورلد و چند گلخانه و واحد تولید دام جهاد کشاورزی را از جمله پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت برشمرد.

وی با اشاره به تامین زمین ۲۰ هکتاری برای احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در کمترین زمان ممکن بیان کرد : این پروژه با اعتباری بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت کلنگ زنی می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر شهرک امام رضا(ع) جوکار را نگین صنعتی استان همدان خواند و احداث مرکز پرتو دهی غرب کشور، طرح توسعه معدن سرمک، بافتینه و بافتسان ، صدور پروانه برخی واحدهای فروسیلیس، احداث دهها هکتار گلخانه از جمله گلخانه مدرن ۵۲ هکتاری حسین آباد، احیا دهها واحد تولیدی و اقتصادی مانند شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر و احداث دهها واحد پرورش دام، طیور و آبزیان را از جمله دستاوردهای اقتصادی شهرستان طی سه سال اخیر برشمرد.

این مقام مسئول اظهار داشت : توافق بی سابقه با مردم برای تملک ۲۰۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن، نشان می دهد در نهضت ملی مسکن نگاه مان به آینده ملایر بود.

وی عنوان کرد: عده ای در شهرستان علیه منافع مردم کارشکنی کردند تا پروژه نهضت ملی مسکن را زمین بزنند، مدیران هم کارهای کوچک و اجرایی را دنبال و هم در زمان مناسب پروژه های بزرگ را طراحی کردند.

اسماعیلی اضافه کرد: از دهه فجر سال گذشته تاکنون عملیات بهسازی ۳۸ روستا به اتمام رسیده و طرح هادی ۱۱ روستا نیز تمام شده است، زمین های جدید نیز به برخی روستاها الحاق شده است.

وی به اعمال ماده ۵۴ مبنی بر رفع تداخلات زمین های مردم با زمین های منابع طبیعی و آزادسازی چند صد هکتار از زمین های مردم به صورت قانونی اشاره کرد و گفت: دو واحد صنعتی صدرا ذوب الوند و طرح توسعه معدن چشمه پهن همزمان با هفته دولت افتتاح خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: مجموعه دستگاه های اجرایی شهرستان هیچ مشکلی برای ساخت هتل در ملایر ندارند و مجوزهای لازم صادر می شود.

وی ادامه داد:  همزمان با هفته دولت هتل چهار ستاره ای را در ازناو کلنگ زنی می کنیم. همچنین پروژه هتل شهرداری پس از یک توقف ۱۶ ساله، در حال ساخت است و دهه فجر افتتاح خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به ورود برخی تجهیزات به بیمارستان ۹۶ تختخوابی جوراب از جمله ۳۰ میلیارد تومان تاسیسات مکانیکی گفت : بیمارستان در مرحله اتصال انشعابات آب و برق است و با تامین تجهیزات افتتاح خواهد شد.

وی مطرح کرد : با توجه به توقف چندین ساله پروژه چهار خطه کردن محور ملایر- آورزمان ، ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه پیش بینی شده و بخش بزرگی از کار در حال انجام است.

فرماندار ملایر از آغاز مطالعه طرح بزرگراه ملایر، اسلامشهر آق‌گل و قهاوند برای اتصال به آزادراه ساوه_تهران با اعتبار سه میلیارد تومان برای مطالعه پروژه خبر داد و افزود: این پروژه می تواند ملایر را در انتقال بار و مسافر در غرب کشور و محور ترانزیتی را احیا و جنوب استان را به ما وابسته کند.

وی درادامه گفت : با اجرای این پروژه ملایر حدود ۴۰ دقیقه به پایتخت نزدیک تر و دهستان ترک شرقی از بن بست خارج می شود اگر زمان بندی ها خوب اجرا شود، می‌توانیم برای این پروژه به عنوان یکی از پروژه های پیشران توسعه ملایر، اعتبار ملی بگیریم.

اسماعیلی یادآور شد : تحریم، مسائل زیست محیطی، ناترازی انرژی، بحران آب و کاهش محسوس سرمایه‌گذاری نسبت به دهه هفتاد و هشتاد از جمله چالش هایی است که تمام کشور با آن مواجه است و سبب کاهش سرعت رشد پروژه های عمرانی شده و بر معیشت مردم اثرگذار است، این چالش ها در ملایر نیز احساس می شود اما راه حل کلان و ناظر بر مسائل ملی و گاهی بین‌المللی است.

وی اعلام کرد: جنگ چندین ساله اوکراین، نبرد غزه، اختلافات جدی بین بلوک غرب و آمریکا که سعی در کتمان آن را دارند، رشد بی‌سابقه نهاده‌های دامی و غذایی و نوسانات جدی بازار جهانی فلزات گرانبها مثل طلا از جمله تحولاتی است که به صورت ناخودآگاه در مسائل عمرانی، اقتصادی و رضایت مندی مردم اثرگذار بوده و عمدتا به سمت منفی است.

معاون استاندار همدان در ادامه بیان کرد: فاز نخست کارخانه شیشه ملایر با اعتبار ۸۰۰۰ میلیارد تومان، دهه فجر افتتاح خواهد شد و برای ۱۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

 خبرنگار،الهام قنائی

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار