توسلی

برای رفع مشکلات حوزه آب منطقه ۱۳۵ میلیارد تومان از وزارت نیرو اعتبار گرفتیم

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس اظهار کرد: ۹۵ روستای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ تنش آبی دارند که برای رفع مشکلات حوزه آب ۱۳۵ میلیارد تومان از وزارت نیرو اعتبار گرفتیم و تاکنون ۵۰ میلیارد تومان دریافت شده است.
کد خبر: ۱۱۷۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱ 18 July 2024

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس گفت: ۹۵ روستا در بهار و کبودراهنگ تنش آبی دارند که برای رفع مشکلات آب ۱۳۵ میلیارد تومان از وزارت نیرو اعتبار گرفتیم و تاکنون ۵۰ میلیارد تومان دریافت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار؛ فتح‌الله توسلی ظهر امروز در شورای اداری در سالن جلسات فرمانداری بهار اظهار کرد: بسیاری از شاخص‌های تخصیص منابع، در مرکز به اشتباه تعریف شده و در سازمان برنامه و بودجه و مرکز آمار ایران باید اصلاح شود، اما در حال حاضر تخصیص اعتبارات بر این مبنا انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق آمار دریافتی از خزانه، ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار استان، در حساب ادارات کل است که هزینه نشده و در صورت عدم هزینه‌کرد، در پایان سال مالی به حساب خزانه برمی‌گردد و این در حالی است که در برخی حوزه‌ها به شدت به اعتبار نیازمندیم.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان، سهم خود را از ادارات مربوطه طلب کنند. 

وی افزود: از ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار متوازن تخصیص یافته به استان در سال گذشته، مبلغی به شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ اختصاص نیافته بود که با رایزنی‌های انجام شده ۳۰ میلیارد تومان از مبلغ مذکور دریافت شد.

توسلی گفت: کل اعتبارات شهرستان بهار در سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان بود که پس از توزیع دستگاهی و خرد شدن مبلغ، پاسخگوی نیاز‌های شهرستان نیست. 

وی اظهار کرد: پروژه‌های کلان مانند راه همدان، گل تپه، حسن قشلاق و راه لالجین به حسین آباد و زیرگذر سیمین در حال اجراست و برای اجرای آن اعتبار مناسبی از خارج از استان جذب شده است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس اظهار کرد: ۹۵ روستای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ تنش آبی دارند که برای رفع مشکلات حوزه آب ۱۳۵ میلیارد تومان از وزارت نیرو اعتبار گرفتیم و تاکنون ۵۰ میلیارد تومان دریافت شده است.

وی اظهار کرد: مدیریت محصولات کشاورزی یکی از مشکلات امروز کشور است و ۲۴ هزار تن، تولید جو در دو شهرستان بهار کبودراهنگ بوده که دولت، پول آن را نپرداخته است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های متولی ۲۲ میلیون لیتر سوخت از سهمیه استان همدان را کم کرده بودند که با رایزنی‌هایی انجام شده ۸۰ درصد سهمیه شهرستان برگشت و با این حال بخشی از مشکل به قوت خود باقی است.

در ادامه فرماندار شهرستان بهار گفت: اعتبارات شهرستان بهار در سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان بود که ۶۴ درصد تخصیص یافت. 

مجتبی فیض‌اللهی اعتبارات سال جاری شهرستان بهار را ۸۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع و اعتبارات شهرستانی، مدیران شهرستان اعتبارات ملی را از مرکز پیگیری کنند.

وی افزود: سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات خارج از استان در پروژه‌های شهرستان بهار جذب شد. 

فرماندار بهار تصریح کرد: همه پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان بهار تعیین تکلیف شدند و برخی از پروژه‌ها برای تسریع، نیازمند تزریق اعتبارات است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار