سیمان در بازار بجنورد کمیاب شد

رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی بجنورد گفت: کمبود سیمان در بازار این شهر و استان سبب بروز مشکلات برای صنعت ساختمان شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰ 22 August 2024
به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا، محمدتقی رشیدی اظهار کرد: کمبود سیمان از اوایل مردادماه جاری در بجنورد ایجاد و از نیمه‌های ماه تشدید شده است.
 
رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی بجنورد افزود: علت کمبود سیمان در بازار، کاهش میزان عرضه این محصول بوده که به علت کاهش میزان تولید در کارخانه سیمان بجنورد ایجاد شده است.
 
وی تصریح کرد: محدودیت مصرف برق در کارخانه سیمان سبب شده تا میزان تولید در این واحد صنعتی به شدت کاهش یابد، از طرفی افزایش میزان تقاضا برای ساخت و ساز سبب شده تا کمبود این محصول بیشتر محسوس شود.
 
وی گفت: نیاز شهر بجنورد به سیمان پاکتی، روزانه یکهزار تن از این محصول است که اکنون تنها ۲۰۰ تن در بازار توزیع می‌شود.
 
خروج سیمان از استان
 
رشیدی با اشاره به افزایش قیمت سیمان از یک ماه گذشته اظهار کرد: هر پاکت سیمان براساس اعلام ستاد تنظیم بازار قیمت ۷۲۰ هزار ریال عرضه می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه کمبود سیمان در بازار سبب شده تا عده‌ای سودجو این محصول را از استان خارج کنند گفت: اکنون سیمان با قیمت بسیار بیشتر، در بازار‌های غیر رسمی در خارج از استان به فروش می‌رسد و این رشد قیمت سبب وسوسه دلالان خروج سیمان از استان شد.
 
رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی بجنورد افزود: البته میزان خروج سیمان از استان زیاد نیست، اما انتظار می‌رو جلوی این سودجویی گرفته شود.
 
وی اظهار کرد: توقف یک هفته‌ای صادرات سیمان نیز می‌تواند بخشی از مشکل کمبود سیمان در بازار را برطرف کند.
 
کارخانه سیمان بجنورد یکی از مهمترین مراکز تولید سیمان در کشور است که با ظرفیت اسمی تولید سالانه یک میلیون و ۷۹۲ هزار تن و ۱۲ نوع محصول مختلف از جمله انواع سیمان و پوزولان طبیعی علاوه بر پاسخگویی به نیاز صنعت ساختمان کشور قادر به صادرات محصول به کشور‌های منطقه است.
 
خراسان شمالی در شمالشرق کشور واقع است و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی در این استان فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار