معاون شهرداری کرمانشاه خبر داد؛

انجام ۲۱ مورد عملیات آتش نشانی در قصر شیرین و پایانه مرزی خسروی

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: ۲۱ مورد عملیات آتش نشانی در قصر شیرین و پایانه مرزی خسروی صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷ 20 August 2024

سجاد یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: خدمات رسانی به زائران حضرت اباعبدالله‌(ع) برنامه‌ریزی شده و در حوزه‌های مختلف معاونت محیط زیست و خدمات شهری این موضوع در حال انجام است و از ماه‌های گذشته که برنامه‌ریزی کردیم، این امر به خوبی در حال اجرا است.

وی افزود: اعزام ماشین آلات خدمات شهری صورت گرفته و ماشین آلات جمع آوری زباله و شستشو از ابتدای حرکت زائرین به سمت عتبات عالیات در شهرستان قصر شیرین مستقر هستند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در کنار مواکب شهر قصر شیرین چندین مخزن برای راحتی و جمع آوری زباله‌ها جای گذاری شده و مخزن گذاری در معابر اصلی و کمربندی شهر قصر شیرین نیز انجام شده است.

وی تشریح کرد: بحث دیگر اعزام اکیپ حیوانات ناقل بیماری بود که آمار بالایی هم در شهرستان قصر شیرین جمع آوری شده و به پناهگاه حیوانات شهر کرمانشاه منتقل شده است.

وی ادامه داد: در بحث خدمات دهی به زائرین و مواکب در شهر کرمانشاه هم اقداماتی در دستور کار قرار گرفته و پذیرای اسکان و عبور زائرین عتبات عالیات و زائرینی هستیم که از پایانه‌های خسروی و مهران قصد عبور از شهر کرمانشاه را دارند.

یزدانی عنوان کرد: در خدمات دهی به مواکبی که در شهر کرمانشاه بر پا شده‌اند، همکاری های لازم صورت گرفته و مواردی را که برای آماده سازی فضای مواکب لازم بود در اختیار مواکب قرار دادیم.

وی اضافه کرد: نظافت و جمع آوری زباله به صورت مستمر در حال انجام است و در کنار گذرها و کمربندی شرقی کرمانشاه مواکبی به پا شده که پذیرای زائرین در مسیر رفت و برگشت است.

یزدانی در ادامه افزود: همچنین جمع آوری زباله و آبرسانی و تخلیه فاضلاب را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی یادآور شد: در تقاطع شهید سلیمانی، تقاطع امام حسین (ع) و میدان آزادگان که ورودی و خروجی شهر کرمانشاه است، خصوصا در میدان آزادگان نیروها مستقر هستند و نظارت کافی از سوی حوزه معاونت خدمات شهری و نحوه عملکرد نیروها صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: از ماه‌های گذشته نظافت و شستشوی فرش‌های مساجد و آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی، در مسیر زائرین عتبات عالیات در شهر کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است و اکثر سرویس‌های بهداشتی فعال بوده و مشکلی نداشتیم.

یزدانی بیان کرد: خدمات رسانی در ورودی و خروجی شهر به صورت شبانه روزی در دستور کار قرار گرفته و همکاران ما مستقر هستند و نظافت و شستشو را به صورت ثابت انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: تدارک اسکان زائران در فضای سبز و پارک‌های اطراف میدان آزادگان نیز برنامه‌ریزی شده است.

یزدانی گفت: در حوزه فضاسازی شهری در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری فضای مناسبی فراهم شده خصوصاً در معابر تردد زائرین حضرت اباعبدالله انبوه اکران بیلبوردهای مناسبتی را داریم که فضای معنوی مناسبی برای زائرین عتبات عالیات فراهم شده است.

وی در ادامه افزود: در سطح شهر و کمربندی‌ها و موادی ورودی و خروجی شهر کرمانشاه انواع پرچم‌های مشکی و مناسبتی نصب شده و برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

 وی اضافه کرد: ارائه خدمات ابتدای شروع راهپیمایی اربعین حسینی در شهر کرمانشاه، شهر قصرشیرین و پایانه مرزی خسروی در دستور کار است و در حوزه‌های مختلف تا پایان مراسم اربعین و بازگشت زائرین به کشور عزیزمان نیرو ها مستقر هستند و ارائه خدمات به صورت مستمر ادامه دارد.

وی تشریح کرد: در حوزه آتش‌نشانی با اعزام ۱۵ نفر آتش‌نشان به پایانه مرزی خسروی به همراه ۲ دستگاه خودرو نیمه سنگین اطفاء حریق و یک دستگاه خودرو نیمه سنگین مه پاش و ۲ دستگاه خودرو سبک اطفایی در پایانه مرزی خسروی مستقر هستند و نسبت به ارائه خدمات به زائرین اقدام می‌کنند و در بحث ایمنی مواکب بازدید داشته که مشکلی به وجود نیاید و خدارو شکر تاکنون مشکلی نداشتیم.

یزدانی عنوان کرد: در حوزه آتش‌نشانی تاکنون  ۲۱ مورد عملیات اطفاء حریق در شهرستان قصر شیرین و پایانه مرزی خسروی داشتیم.

وی ادامه داد: آتش نشانان هم عملیات اطفاء حریق و هم عملیات کنترل نشت بنزین از خودروهای زائران را انجام دادند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: خودروهایی بودند که کلید خودرو در ماشین جا مانده بود و آتش نشانان به باز کردن درب خودرو اقدام کردند و تاکنون مشکلی برای زائران پیش نیامده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار