سرپرست مجتمع بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه خبر داد؛

انجام عمل جراحی سنگ حالب به روش لاپاراسکوپی برای نخستین بار در کرمانشاه

سرپرست مجتمع بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه از انجام جراحی سنگ حالب(پروگزیمال) به روش پیشرفته لاپاراسکوپی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴ 21 August 2024
محمد جواد نادرسپاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، ضمن اعلام این خبر مسرت بخش به همشهریان، از زحمات کادر پزشکی و درمانی مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) قدردانی و اظهار کرد: با انجام این نوع عمل جراحی در بیمارستان امام‌ رضا(ع) که یک مرکز دولتی محسوب می‌شود، دیگر نیاز نیست همشهریان به خارج از استان مراجعه کنند و از صرف هزینه های گزاف در مراکز خصوصی جلوگیری به عمل خواهد آمد. 
 
وی افزود: این مددجو با شکایت سنگ حالب پروگزیمال که در مرکز دیگر دارای جراحی آندوسکوپی t.u.l ناموفق بوده است به بیمارستان امام رضا(ع) مراجعه می‌کند و با توجه به محل دشوار سنگ و ناموفق بودن روش آندوسکوپی، باید به روش باز درمان(جراحی) می‌شد که برش بزرگ در این نوع عمل با عوارض زیادی همراه است و درمان نکردن سنگ هم باعث از کار افتادن کلیه می‌شود. 
 
سرپرست مجتمع بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه تصریح کرد: در این عمل به روش لاپاروسکوپی، با دو برش بسیار کوچک (حدود ۲ سانتی متر) و عوارض خیلی کم، باعث بازگشت عملکرد کلیه بیمار خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار