تعداد مراکز مشاوره ازدواج خراسان‌شمالی بیش از ۲ برابر شد

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی گفت: تعداد مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده استان در سالجاری از ١٢ مورد به ٢۶ مرکز افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۷۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷ 10 August 2024
به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا، ایمان فیروزه اظهار کرد: از این تعداد ١۵ مرکز مشاوره در شهرستان بجنورد،٣ مرکز در شیروان و ۲ مرکز در شهرستان اسفراین فعالیت می‌کنند.
 
وی افزود: دیگر مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده نیز در نیز در شهرستان‌های سملقان، رازو جرگلان، گرمه، مانه، فاروج و جاجرم به متقاضیان خدمات مشاوره رایگان ارایه می‌دهند.
 
فیروزه خاطرنشان کرد: این مراکز مشاوره با استناد به ماده چهارم قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در راستای تحقق سیاست‌های کلی جمعیت ایجاد شده است.
 
وی با اشاره به بهره برداری از سه طرح فرهنگی و آموزشی در استان، گفت: این طرح‌ها شامل ۲ مرکز همسریابی و یک مرکز مهارت افزایی و مشاوره با اشتغالزایی ۶ نفر در مرکز خراسان شمالی بود که سال گذشته با حضور مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان بهره برداری شد.
 
معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی افزود: مراکز همسریابی با مجوز رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ورزش و جوانان برای نخستین بار در بجنورد برای افرادی که تصمیم به ازدواج دائم دارند، راه اندازی شده است.
 
فیروزه تصریح کرد: در این مراکز مشاوره‌های قبل ازدواج، پس از عقد و و زندگی زناشویی ارایه می‌شود.
 
حدود ۳۰ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی را جوانان تشکیل می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار