۱۰ مجتمع آبرسانی روستایی خراسان شمالی در حال اجرا است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۱۰ مجتمع آبرسانی روستا‌های استان با اعتبارات ملی و استانی در حال اجرا است و امسال بهره برداری می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳ 09 August 2024
به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا، رضا عطایی روز جمعه در یک گفت و گوی خبری اظهار کرد: طرح آبرسانی شهرستان شیروان با چهار حلقه چاه در ۶ کیلومتر خط انتقال در آستانه بهره برداری قرار دارد.
 
وی تصریح کرد: مجتمع‌های آبرسانی در شهرستان‌های بجنورد، راز، اسفراین، و جاجرم نیز در حال اجرا است و امسال بهره برداری می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ادامه داد: جهاد آبرسانی به روستا‌ها از طرح‌های خوبی است که برای تامین آب پایدار وارد فاز اجرا شد و سهم خراسان شمالی از این طرح ۱۶۴ روستا است.
 
وی افزود: این طرح آبرسانی در قالب چهار مجتمع روستایی «پایین دست شیرین دره»، «کهنه جلگه»، «پرسه سو» و «زیدرسرانی» در استان اجرا می‌شود و تاکنون ۱۹ روستا در این طرح از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شدند.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ادامه داد: هزینه کل اجرای طرح جهاد آبرسانی در خراسان شمالی پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه اجرا می‌شود.
 
خراسان شمالی در منطقه خشک و نیمه خشک ایران قرار گرفته است که علاوه بر این موضوع در دهه‌های اخیر وقوع پدیده تغییر اقلیم، یکی از عوامل تاثیرگذار بر منابع آبی این استان بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار