۱۲۹ میلیارد ریال لوازم خانگی بین مددجویان خراسان‌شمالی توزیع شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی گفت: ۱۲۹ میلیارد ریال لوازم خانگی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی در سه ماهه نخست امسال خریداری و توزیع شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹ 05 August 2024
به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا، مجید الهی راد اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۷۷ دستگاه انواع لوازم ضروری در این باز زمانی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خریداری شد.
 
وی افزود: از این تعداد ۴۶۸ دستگاه آبگرمکن، ۵۴۹ دستگاه بخاری، یکهزار دستگاه کولر و ۱۰ دستگاه یخچال بوده است.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی از آبان ماه ۱۴۰۰ تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار درخواست نیازمندی در سامانه امداد هوشمند ثبت کردند.
 
الهی راد ادامه داد: بیشترین درخواست مددجویان در سامانه امداد هوشمند (سها) ایجاد اشتغال، مسکن، هزینه‌های درمان و جهیزیه و لوازم ضروری است.
 
وی گفت: یک میلیون و ۳۶۹ هزار درخواست مددجویان مورد تایید این اداره کل قرار گرفت.
 
الهی راد با بیان اینکه این استان رتبه دوم ثبت درخواست‌ها را دارد، تصریح کرد: سامانه امداد هوشمند بستری را ایجاد کرده است تا مددجویان بدون مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد، نیاز‌های خود را ثبت کنند.
 
وی با بیان اینکه هوشمندسازی ارائه خدمات سبب حفظ کرامت محرومان در جامعه می‌شود، بیان کرد: سرعت عمل، دقت در کار و اعتماد افزایی بین کمیته امداد با خیرین و مردم از دلایل اجرای طرح هوشمندسازی کمیته امداد است.
 
۵۲ هزار و ۱۱۵ خانوار با جمعیت ۱۰۲ هزار و ۷۲۷ نفر زیر پوشش کمیته انداد خراسان شمالی قرار دارند که ۶۶ درصد آنان روستایی و ۳۴ درصد شهری هستند.
 
۴۶ درصد جمعیت استان خراسان شمالی در دهک‌های یک تا سه قرار دارند که اکنون ۸۱ درصد مددجویان این نهاد شامل این سه دهک و مابقی جزو دهک‌های چهار و پنج هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار