توزیع ۹۲ تن کالای اساسی در بین مواکب اربعین خراسان شمالی‌

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی از توزیع ۹۲ تن کالای اساسی در بین مواکب اربعین این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶ 04 August 2024
به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایسنا؛ احمد نامور در این رابطه اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی و نیاز مواکب استان برای پذیرایی از زائران اربعین مقدار ۳۷ تن آرد، ۱۵ تن شکر و ۴۰ تن برنج به ستاد عتبات عالیات استان تحویل تا بین مواکب استان توزیع شود.
 
وی افزود: این میزان کالای توزیع شده براساس درخواست ستاد اربعین استان بوده و قیمت‌های کالا‌های توزیعی نیز قیمت تنظیم بازار بوده است.
 
حسن ناهیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی نیز در این باره گفت: ۱۰ موکب توسط این استان برای مراسم پیاده روی اربعین حسینی برپا خواهد شد.
 
وی اظهار کرد: دو موکب از این تعداد در داخل مرز ایران و در مهران و هشت موکب نیز در نجف تا کربلا و در بین این مسیر برپا خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه این موکب‌ها امر تغذیه و اسکان زائران را برعهده دارند، افزود: هر یک از موکب‌ها تغذیه و اسکان چند هزار زائر را انجام می‌دهند.
 
ناهیدی ادامه داد: این موکب‌ها بیشتر به زائران خراسان شمالی خدمات ارائه می‌دهند.
 
وی بیان کرد: در هر موکب یک پزشک با پرستار و همچنین یک روحانی برای انجام امور فرهنگی مستقر خواهد شد.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: موکب‌ها دو هفته زودتر از حضور مردم برای پیاده روی مستقر می‌شوند و احتمالا موکب‌های خراسان شمالی از ۲۰ مرداد ماه در مکان‌های یاد شده مستقر می‌شوند.
 
وی در ارتباط با سیستم حمل و نقل برای جابجایی زائران خراسان شمالی گفت: به زائران پیشنهاد می‌شود با خودروی شخصی خود تا مرز این سفر را طی کنند و در غیر این صورت از تمام ظرفیت سیستم حمل و نقل استان برای جابجایی زائران استفاده می‌شود.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی تاکید کرد: به زائران خراسان شمالی توصیه می‌شود از مرز‌های مهران و خسروی برای تردد استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار