تبدیل روستای ویست به صد و نهمین شهر استان اصفهان

با تبدیل شدن روستای ویست به یکصد ونهمین شهر استان صنایع دستی و گردشگری این شهر توسعه می‌یابد.
کد خبر: ۹۵۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴ 07 April 2021

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با بیان اینکه روستای "ویست" به‌ عنوان صد و نهمین شهر استان انتخاب شده گفت: این روستا از منظر صنایع‌ دستی و همچنین قرارگیری این شهر در دره زیبای "ویست" که بخشی از کوهپایه‌های زاگرس، آن را در برگرفته از قابلیت‌های ارزشمندی در راستای توسعه از منظر گردشگری و صنایع‌دستی برخوردار است.
فریدون الهیاری با اشاره به توانمندی‌های هنرمندان این روستا در هنر فرش بافی افزود: قالی معروف "ویست" که طرح‌هایی به‌صورت ذهنی در سه زمینه نقوش گیاهی، نقوش جانوری و نقوش هندسی بافته می‌شود به شماره ۷۶۹ در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است.
وی گفت: در منطقه "ویست" بیش از ۳۰۰ هنرمند صنایع‌دستی فعالند که حدود نیمی از این هنرمندان به‌صورت فصلی و نیمی دیگر به صورت دائم در رشته‌هایی همچون فرش بافی، مروار بافی، سبد بافی و قلاب بافی فعالیت می‌کنند.
الهیاری افزود: قدمت این روستای تاریخی که در گویش محلی "ویس" خوانده شده و پیش از این بزرگترین روستای شهرستان خوانسار به‌ شمار می‌رفته براساس کاوش‌های باستان‌شناسی و برخی اسناد و مدارک تاریخی به بیش از هفت هزار سال قبل می‌رسد.
ویست از توابع بخش گلسار و مرکزی شهرستان خوانسار در ۲۲ کیلومتری شهر خوانسار به‌ عنوان مرکز شهرستان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار