استاندار کردستان:

دستگاه‌های مختلف کردستان از فعالان حوزه هوش مصنوعی حمایت کنند

استاندار کردستان گفت: دستگاه‌های مختلف باید در زمینه استفاده از هوش مصنوعی و حمایت از فعالان این حوزه همت کنند.
کد خبر: ۱۱۸۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱ 07 September 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از مهر، اسماعیل زارعی کوشا ظهر شنبه در مراسم افتتاحیه رویداد بزرگ «یادگیری و اشتغال» که با محوریت علم داده و هوش مصنوعی در سنندج برگزار شد، به اهمیت موضوع هوش مصنوعی پرداخت و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در نخستین دیدار با هیأت دولت بر لزوم توجه به هوش مصنوعی و فعالیت در این زمینه تاکید کردند.

وی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان خواست زمینه استفاده از هوش مصنوعی و حمایت از فعالان این حوزه را مدنظر قرار دهند و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

استاندار کردستان بیان کرد: نگاه کردن سطحی به حوزه هوش مصنوعی تهدیدی برای اشتغال خواهد بود و باید از این ظرفیت برای رشد تولید و اشتغال بهره برد.

زارعی کوشا تصریح کرد: در زمینه کشاورزی و اصلاح الگوی کشت می‌توان از ابزار هوش مصنوعی بهره برد.

وی ابزار امیدواری کرد با برگزاری چنین رویداد‌هایی می‌توان رشد و توسعه استان و کاهش بیکاری و محرومیت‌ها را شاهد بود.

شاهین فکور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان نیز در این رویداد اظهار کرد: باید با پوشش خلأ آموزش‌های مهارتی در دانشگاه‌ها و ایجاد ارتباط دانش آموختگان فاقد شغل با کسب و کار‌ها زمینه اشتغال را رقم زد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری با مؤسسه‌های خصوصی بیان کرد: تشکیل کمیته اشتغال دانش آموختگان و ایجاد کارگروه اشتغال زاگرس نشینان از دستاورد‌های دولت سیزدهم در این استان است.

رویداد بزرگ یادگیری و اشتغال با محوریت علم داده و هوش مصنوعی به مدت یک هفته از ۱۷ تا ۲۳ شهریور در دانشگاه کردستان در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار