استاندار کرمانشاه تاکید کرد؛

لزوم انتقال امید واقعی به مردم جامعه

استاندار کرمانشاه گفت: امید واقعی را به مردم انتقال دهید که انتقال امید آفرینی در جامعه لازم است.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷ 30 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمد طیب صحرایی شب گذشته (هشتم شهریور ماه) در مراسم روز خبرنگار که با حضور نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و اصحاب رسانه در تالار انتظار برگزار شد، اظهار کرد: هر کس که سخنگاهی پیدا می‌کند باید این نکته را در نظر بگیرد که سخن استوار و منطقی بزند.

وی افزود: بنده برای برخی از مردم کرمانشاه به قدری گریه کردم که در طول عمرم اینگونه اشک نریختم و شب و روز نشناختم و خدای من شاهد است، تا آخرین ساعات مسئولیتم ذره‌ای کم نمی‌گذارم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: از ۳۰ نفری که در استانداری استخدام شدند هیچ کدام از بستگان سببی و نسبی بنده نیستند و اگر چنین کسی پیدا شد فردا بند مسئولیت استانداری را تحویل می‌دهم. 

وی ادامه داد: امر به معروف نیاز به توهین و دعوا ندارد، با توجه به فرمایش حضرت آقا شیشه با دستمال کثیف  پاک نمی‌شود، دستمال تمیز است که می‌تواند شیشه را تمیز کند.

صحرایی عنوان کرد: بنده قول‌هایی درباره اشتغال دادم که هنوز محقق نشده و اکنون ظرفیت ما همین است اما تا آخرین لحظه برای تحقق آن تلاش می‌کنم. 

وی اضافه کرد: انتقام خباثت صدام و داعش را نباید از خود بگیریم، سال‌ها امکان تردد از مرز خسروی به دلیل حضور داعش در استان دیاله عراق وجود نداشت که در دو سال اخیر مرز خسروی بازگشایی شده و پیشرفت قابل قبولی داشته است.

صحرایی بیان کرد: امسال آمار تردد زائران در کشور ۱۰ درصد کاهش داشته که در مرز خسروی این آمار ۳ درصد کاهش داشته و این نشان دهنده رشد مرز خسروی نسبت به مرز استان‌های دیگر است.

وی در ادامه افزود: امسال تردد زائرین حدوداً ۹۰۰۰ نفر بوده و باید برای افزایش این آمار آماده باشیم.

صحرایی ادامه داد: نرخ بیکاری استان کرمانشاه از سال ۹۵ تا ۶ سال پیاپی در جایگاه نخست کشور بوده و اکنون نرخ بیکاری در استان نصف شده و از سال ۹۵ که ۲۲,۳ درصد بوده در سال گذشته به ۱۲,۳ درصد رسیده است.

وی تشریح کرد: نرخ بیکاری نصف شده اما در جایگاه ۲ کشور از لحاظ بیکاری قرار داریم که بنده به رئیس جمهور شهید پیشنهاد دادم کارگروهی ویژه برای پنج استانی که شرایط مشابه دارند ایجاد شود، این کارگروه تشکیل و هنگامی که به مرحله اجرا رسید فاجعه سقوط بالگرد رخ داد اما در هفته جاری به طور مجدد با رئیس جمهور جدید این پیشنهاد مطرح شد که استان کرمانشاه نباید با استان‌های برخوردار سنجیده شود و در ناترازی و تخصیص باید با استان اصفهان متفاوت باشیم.

صحرایی اضافه کرد: فرودگاه کرمانشاه در ابتدای کار بنده کمتر از پنج پرواز داشت اما اکنون با همین باند فعلی به ۶۵ تا ۷۰ پرواز رسیده که با راه‌اندازی باند اصلی تا اواخر شهریور ماه این آمار افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: ۱۲ نامه در رابطه با راه آهن در دولت قبلی ارسال کردم که از ۲ ماه و نیم گذشته با اجازه مقام معظم رهبری، ۳۰ همت برای  پروژه راه آهن مصوب شده است.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه از همجواری با کشور عراق سود می‌برد و سود معنوی و مادی اربعین بی‌نظیر بوده و امسال ۷۰۰ غرفه فعالیت اقتصادی در استان داشتیم.

صحرای اضافه کرد: از ۱۹ نقطه حادثه‌خیز استان کرمانشاه ۱۱ مورد رفع شده و سه مورد دیگر تا پایان تابستان رفع می‌شود و مابقی نیز تا پایان سال حل و فصل خواهد شد.

وی عنوان کرد: امسال مرز پرویز خان در فروردین و اردیبهشت ماه از بندر شهید رجایی پیشی گرفته و روزانه نزدیک به ۱۲۰۰ کامیون و تریلی از مرز پرویز خان به عنوان گلوگاه اقلیم در کرمانشاه فعالیت دارند.

صحرایی اضافه کرد: با شورای عالی امنیت ملی کار دنبال شده که مسیر خسروی به سمت عتبات عالیات امن بوده و تردد زائران در طول سال به صورت دائم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سه سال اخیر ۳۵۰ روستا از استان کرمانشاه از تنش آبی رها شده و شهر جوانرود نیز از تنش آبی خارج شد، همچنین اقداماتی برای رفع تنش مناطق مختلف استان در حال انجام است.

صحرایی یادآور شد: در راستای جهش آبرسانی جزو سه استان برتر کشور هستیم و بر اساس قراردادهای منعقد شده با اعتبار ۱۹۲۰ میلیارد تومان ۸۱۱ روستا باید از تنش آبی خارج شوند.

وی در ادامه افزود: در طول سه سال امکان ساخت نیروگاه برق وجود ندارد و در دولت شهید رئیسی نیروگاه‌هایی ساخته شده که باید وارد مدار شوند و این ناترازی در امور برق جبران شود.

صحرایی اضافه کرد: یک چهارم استان کرمانشاه در دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی گازرسانی شده است.

وی عنوان کرد: شهرداری برای مناطق زلزله زده یک جشن بی‌منطق با عنوان پایان بازسازی برگزار شده بود در حالی که اکنون حدود ۲۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این مناطق به اعتبار نیاز داریم اما ردیف بودجه مناطق زلزله زده استان کرمانشاه حذف شده و البته تلاش مضاعفی برای تامین این بودجه انجام دادیم و در دوره قبل ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل مدیریت بحران درخواست شده که این اقدامات زمان بر است.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: بنده بارها پیگیر موضوع شهربازی و تله کابین در کرمانشاه بودم اما شهربازی استان مشکل حقوقی و معارض دارد که رفع آن زمانبر بوده و تله کابین نیز به دلیل تعارض با ثبت جهانی طاقبستان افتاده است.

استاندار کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد:  برای اصلاح  شرایط و وضعیت کرمانشاه که یک ارث به جا مانده از گذشتگان ما است، تلاش کنیم و در  استان امید آفرینی را نشر دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار