استاندار کرمانشاه:

تردد بیش از 700 هزار نفر در مرز خسروی تا کنون

استاندار کرمانشاه گفت: از ابتدای ماه صفر تا کنون بیش از 700 هزار نفر در مرز خسروی تردد کرده اند.
کد خبر: ۱۱۸۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۶ 23 August 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی عصر امروز جمعه (دوم شهریورماه) در حاشیه بازدید از مرز خسروی، اظهار کرد: شاهد اوج گیری موج بازگشت زائران هستیم و تا این لحظه بیش از 700 هزار نفر از مرز خسروی تردد کرده‌اند.
 
وی افزود: پیش بینی می شود که میزان تردد نسبت به سال گذشته بیشتر باشد، این امر نشان دهنده این است که تبیین اهمیت مرز خسروی به درستی اتفاق افتاده است.
 
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در سال گذشته زائران در مرز خسروی بر این امر انتقاد داشتند که در مسیر بازگشت این مرز شناخته نشده است، اما امسال این مرز کاملا پوشش داده شده و هیچ نقدی مبنی بر عدم شناخت این مرز گزارش نشده است.
 
وی اضافه کرد: باید پیگیر این امر باشیم که پس از ایام اربعین حسینی، مرز خسروی همچنان فعال بماند، این موضوع تصویب و پیش نیازهای امنیتی و انتظامی آن فراهم شده بود، امید است رفت و آمد کاروان های زیارتی از مرز خسروی همچنان تداوم داشته باشد.
 
صحرایی خاطرنشان کرد: برنامه طراحی شده استان این است که در کنار برنامه های زیارتی، زمینه گردشگری در این مرز نیز فراهم شود، خسروی یک مجموعه خوب دارای سد و امکانات آبی است و امید است فرداهای این مرز و این شهرستان از امروز بسیار آبی تر باشد.
 
وی در خصوص پروژه ریلی کرمانشاه- خسروی ادامه داد: با پیگیری چند ماهه مداوم حدود 2 ماه قبل، هیئت وزیران مصوبه ای برای استان داشت که از محل استیجازه مقام معظم رهبری مبلغ 30 هزار میلیارد تومان برای تکمیل راه آهن کرمانشاه-خسروی صرف و این مبلغ باید ظرف سه سال جذب شود.
 
استاندار کرمانشاه تشریح کرد: امید است از دهه فجر لغایت نهایتا پایان سال آینده ایستگاه اسلام آباد غرب فعال شود و ظرف سه سال خسروی از طریق خط راه آهن پذیرای زائران باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار