مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

قرار گرفتن کرمانشاه در لیست پنج استان برتر در عرصه فرهنگ و هنر 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: طی سه سال گذشته استان کرمانشاه در اکثر حوزه‌های فرهنگی و هنری و جز پنج استان برتر کشور بوده است.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱ 30 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، پوریا جلالی شب گذشته (هشتم شهریور ماه) در مراسم روز خبرنگار که با حضور استاندار کرمانشاه و اصحاب رسانه در تالار انتظار استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سعی کردیم که آیین روز خبرنگار با مشورت اهالی رسانه برگزار شود و امید است که این جمع، آورنده خیر و برکت باشد.

وی افزود: طی سه سال اخیر استان کرمانشاه در اکثر حوزه‌های فرهنگی و هنری و در حوزه‌های موسیقی و هنرهای تجسمی در جز پنج استان برتر کشور بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از رویکردهایی که آن را پیگیری کردیم خیابانی کردن رخدادهای فرهنگی و هنری بود.

وی ادامه داد: از نگارخانه‌ها استقبال کمی می‌شد و برای حل این مشکل تلاش کردیم که اتفاقات هنری را خیابانی کنیم و از بهترین نقاش‌ها دعوت کنیم که در معابر عمومی کار کنند و با مردم ارتباط مستقیم داشته، همچنین خلق آثار هنری با موضوع غزه را در معرض دید عموم مردم قرار دهیم.

جلالی اضافه کرد: در طی این مدت تلاش شد با بهانه‌های مختلف دورهمی‌هایی را با گروه‌های فرهنگی و هنرمندان و اصحاب رسانه داشته باشیم که ثمرات خوبی هم داشت.

وی اضافه کرد: یکی از مطالبات امروز خبرنگاران مسئله مسکن است که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و از استاندار درخواست داریم توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد که ساخت مسکن خبرنگاران سرعت گیرد. 

وی عنوان کرد: استان کرمانشاه در موسیقی نواحی، مد و لباس و هنرهای تجسمی جز پنج استان کشور بوده است. 

جلالی تشریح کرد: در حال حاضر ۳۳ قطعه موسیقی از ترانه و تنظیم گرفته تا صداگذاری به صورت ۹۰ درصدی خلق شده، پنج سرود در موضوع خانواده، پنج سرود در موضوع کرمانشاه، ۱۲ فیلم در موضوع اربعین و معرفی استان و چهار فیلم از مفاخر کرمانشاه در دست تولید است، همچنین ۱۶۰ اثر از هنر‌های تجسمی خلق شده و در روزهای آینده کران می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آثار هنری در حوزه‌های موسیقی سرود فیلم مستند هنرهای تجسمی در سطح استان در حال تولید بوده و از اواسط مهرماه هر کرمانشاهی که از منزل خود بیرون آید شاهد یک رخداد فرهنگی هنری در محله خود خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار