در نشست نمایندگان مردم با امام جمعه سمنان مطرح شد

لزوم اتفاق‌نظر بر یک نقشه‌راه در سمنان / ضایع‌شدن فرصت‌های اقتصادی در مسیر فعلی حرم تا حرم

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس بر ضرورت اتفاق‌نظر همه مسوولان بر یک نقشه‌راه برای توسعه استان سمنان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳ 28 August 2024

به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایسنا، احمد عجم ۷ شهریورماه در نشست مجمع نمایندگان استان با نماینده ولی فقیه در استان که با حضور هر چهار نماینده استان در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد اظهار کرد: باید یک نقشه را که مورد وثوق همه استان باشد تدوین و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه اراده نمایندگان استان بر اجماع و اتحاد و همدلی است تصریح کرد: اراده همه ما بر توسعه منطقه‌ای و استانی است و وفاق و همدلی، پیش‌نیاز اصلی آن است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه استان سمنان از ظرفیت‌های بالقوه زیادی برخوردار است ادامه داد: شناخت و اشراف اطلاعاتی نمایندگان این دوره از مسائل و فرصت‌ها و چالش‌های استان می‌تواند در حل مشکلات مبتلابه استان موثر باشد.

عجم از وجود علمای بزرگ در استان به عنوان یک ظرفیت مهم نام برد و گفت: حمایت معنوی این بزرگان از مدیران استان می‌تواند به حل چالش‌های استان و استفاده بهتر از فرصت‌ها کمک کند.

وی ادامه داد: با بهره‌گیری از همه این ظرفیت‌های مادی، معنوی و خصوصا ظرفیت‌های بالای انسانی استان می‌توان استان سمنان را به سمت پیشرفت بیشتر و یا حداقل تسریع در توسعه استان سوق داد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه شناخت خوبی از پتانسیل‌ها و مریت‌های استان وجود دارد گفت: شناخت این مزیت‌ها و خصوصا شناخت درست از ظرفیت انسانی موجود در استان برای نمایندگان مردم از اهمیت مضاعفی برخوردار است البته برای بهره‌گیری درست از این ظرفیت‌ها نیازمند یک نقشه‌راه که همه استان بر آن اجماع کرده باشد؛ داریم.

وی با بیان اینکه تدوین سند آمایش استان ۱۵ سال پیش در استان شروع شد اظهار کرد: وجود این اسناد به داشتن یک نقشه را موثر کمک می‌کند البته با توجه به تحولات بوجود آمده در این یکی دو دهه، نیازمند بروزرسانی این اسناد در قالب یک نقشه راه جدید هستیم تا همه مدیران بر مبنای این نقشه راه حرکت کنند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، حمایت علما و خصوصا نماینده ولی فقیه در استان از مسوولان را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: در سایه این حمایت‌ها می‌توان گام‌های بلندتری در راستای توسعه پایدار استان برداشت.

علی‌اکبر علیزاده برمی ماینده مردم شهرستان دامغان نیز از تعدد تصادفات جاده‌ای به عنوان یکی از مهمترین مشکلات امروز استان نام برد و گفت: سالانه ۲۰ میلیون نفر زائر از محور‌های استان عبور می‌کند و عمده این تصادفات نیز مربوط به این بخش است و باید برای حل آن چاره‌جویی شود.
وی با گلایه از عدم اجرایی شدن و تکمیل پروژه‌هایی نظیر محور دامغان-جندق-معلمان و دامغان چشمه علی گفت: متاسفانه برخی از این پروژه‌ها با سرعت بسیار کمی اجرایی می‌شوند.
وی با بیان اینکه همین امروز نیز یک تصادف مرگبار در این محور گزارش شد افزود: تعدد تصادفات جاده‌ای تبعات زیادی برای استان دارد.

وی از مسیر فعلی آزادراه حرم تا حرم انتقاد کرد و گفت: با اجرایی شدن طرح فعلی، اقتصاد استان آسیب جدی می‌بیند. به طور مثال قرار است که این آزادراه ۱۷- ۱۸ کیلومتر مانده به سمنان، مسیر خود را کج و از حاشیه شهر و از مناطق بیابانی بگذرد و یا در دامغان نیز آزادراه ۱۵ کیلومتر مانده به شهر دامغان، از مناطق کویری و بیابانی عبور کرده و از همین رو مسافران و گردشگران دیگر وارد شهر‌های استان نمی‌شوند و همین به اقتصاد شهر‌های استان آسیب جدی وارد می‌کند.

علیزاده برمی همچنین بر حل معضل کم آبی و مسکن در استان تاکید و خاطرنشان کرد: متاسفانه بخش عمده پروژه‌ها تعطیل هستند و انتظار می‌رود که نماینده ولی فقیه به این بخش نیز ورود کند چرا که مسکن امروزه عمده هزینه خانواده‌ها را به خود اختصاص داده و لذا حل آن می‌تواند به معیشت مردم کمک کند.

نماینده دامغان همچنین از فقدان برخی زیرساخت‌های حوزه سلامت در دامغان گلایه کرد و گفت: مشکلات درمانی در دامغان قابل حل است و امید داریم که نماینده ولی فقیه در استان از مطالبه مردم در این حوزه دفاع کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار