۲۵۰ کیلومتر از راه آهن خراسان‌ جنوبی آماده ریل‌گذاری می‌شود

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در یک سال اخیر بیش از ۷۰ کیلومتر مسیر ۴۳۲ کیلومتری سهم استان از ابر پروژه ریلی شرق، آماده ریل‌گذاری شده است و تا پایان امسال ۲۵۰ کیلومتر از این مسیر آماده ریل‌گذاری خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳ 27 August 2024

به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا، علیرضا عباس‌ زاده روز سه‌شنبه در آیین تحویل ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به دهیاری‌های استان که همزمان با پنجمین روز هفته دولت در روستای حاجی‌آباد بیرجند برگزار شد، افزود: پروژه راه آهن از محل تهاتر نفتی با قوت در حال اجراست و امروز این پروژه فعال‌ترین پروژه عمرانی و مهمترین پروژه زیرساخت حمل و نقل کشور است که امیدواریم با همین قوت و سرعت ادامه یابد.

عملیات زیرسازی راه آهن زاهدان - زابل - بیرجند - مشهد حد فاصل نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی پس از گره گشایی از تامین اعتبار آن، شهریور سال گذشته با حضور رئیس جمهور شهید در خراسان جنوبی آغاز شد و در برنامه جدید، مسیر راه آهن حوزه سرزمینی خراسان جنوبی در ۱۵ قطعه تعریف شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی نیز با برآورد اولیه ۵۰ همت در حال اجراست.

وی تقویت و پایدارسازی شبکه گازرسانی را از دیگر اقدامات زیرساختی در استان عنوان کرد و افزود: در آغاز سال دوم دولت سیزدهم پایان گازرسانی به خراسان جنوبی را جشن گرفتیم و گازررسانی به همه روستاهای استان به طور کامل انجام شده است.

عباس زاده بیان کرد: گازرسانی به بیش از ۶۰۰ روستای خراسان جنوبی در سه سال گذشته تکمیل شد که اقدام شاخصی است و بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه حوزه گازرسانی استان هزینه شده است.

وی با اشاره به افتتاح خط انتقال ۱۷۶ کیلومتری گازرسانی از دشتک زابل به نهبندان با اعتبار بیش از ۷۲ هزار میلیارد ریال در مرداد امسال گفت: اعتبار خط انتقال گاز به نهبندان معادل پنج سال اعتبارات استانی است که اقدام بی‌نظیری بوده و به همت دولت سیزدهم و دستور رئیس جمهور شهید رقم خورد.

۲۵۰ کیلومتر از راه آهن خراسان‌ جنوبی آماده ریل‌گذاری می‌شود

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: هفته دولت امسال بیش از ۴۵۰ پروژه دستگاه‌های اجرایی در بخش روستایی افتتاح می‌شود که نشان دهنده تحول جدی و کارساز برای روستاییان است.

وی گفت: اگر ادعا می‌کنیم بخشی از توسعه و پیشرفت کشور بر پایه توجه به مناطق روستایی و عشایری است این موضوع در دولت سیزدهم نماد دیگری پیدا کرد.

عباس زاده افزود: نمونه آن تقویت توان عملیاتی دهیاری‌ها به عنوان پیشانی خدمت‌رسانی به مردم بوده که قابل تقدیر است و امیدواریم این رویکرد و تمایل به رفع مشکلات مردم در روستاها با قوت و انگیزه بیشتری ادامه یابد.

وی با اشاره به افتتاح ۱۹۵ پروژه هفته دولت در حوزه دهیاری‌های استان بیان کرد: در این هفته پروژه آبرسانی به ۳۰ روستای استان به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمرانی استاندار گفت: یکی از اولین طرح‌های دولت سیزدهم آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در سطح کشور بود که در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت و در استان خراسان جنوبی هم فاز اول این طرح در دست اجراست که امیدواریم تا دهه فجر به اتمام برسد.

وی افزود: امروز ۱۵ دستگاه‌ ماشین آلات با اعتبار حدود ۳۶۰ میلیارد ریال تحویل دهیاری‌های خراسان جنوبی شد و با ظرفیت اعتباری ۷۷۰ میلیارد ریال تا پایان امسال ۴۰ تا ۵۰ دستگاه ماشین آلات جدید به ناوگان حوزه عمران روستایی استان افزوده خواهد شد که امیدواریم باعث ارتقای سطح خدمات به مردم و توانمندسازی دهیاری‌ها برای خدمت‌ رسانی بهتر به روستاییان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار