مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای کرمانشاه خبر داد؛

فراگیری آموزش‌ توسط ۶۹۳ زندانی کرمانشاهی از ابتدای سال تا کنون

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تا کنون ۶۹۳ زندانی آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را در زندان‌های استان فرا گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳ 22 August 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین، عزیز نوری اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶۹۳ زندانی در قالب ۸۹ هزار نفر ساعت در زندان‌های کرمانشاه، اسلام آبادغرب و پاوه به صورت حرفه‌ای آموزش فرا می‌گیرند. 

وی افزود: این آموزش‌ها در ۶ رشته مهارتی ارائه می‌شود که شامل مهارت کشاورزی، جوشکاری، برق ساختمان، معماری، کارآفرینی و اتو مکانیک است.

مدیرکل سازمان فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر ۱۹ کارگاه به همراه ۱۹ مربی مجرب به صورت رایگان در حال آموزش هستند، ساعات و روزهای آموزش زندانیان بر اساس برنامه‌ریزی و زمان بندی زندان ها طبقه بندی می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به ایجاد انگیزه در زندانیان، بیان کرد: هدف از تعامل بین فنی‌وحرفه‌ای و زندان، آموزش زندانیان برای کسب درآمد در خارج از زندان و کاهش ارتکاب جرم و بازگشت به زندان است.

نوری در پایان گفت: زندانیان در زندان به صورت حرفه‌ای آموزش می‌بینند و پس از گذراندن دوره‌ی آموزش و موفقیت در آزمون پایان دوره موفق به کسب مدرک معتبر از سازمان فنی‌وحرفه‌ای می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار