رئیس میراث فرهنگی شهرستان:

۱۰۰ درصد ظرفیت هتل‌های قصرشیرین تکمیل شده است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قصرشیرین از تکمیل شدن ۱۰۰ درصدی ظرفیت هتل‌های این شهرستان به واسطه حضور زوار اربعین خبرداد.
کد خبر: ۱۱۸۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱ 22 August 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، بهرنگ بابایی بااشاره به میزبانی مردم قصرشیرین از زوار اربعین حسینی، اظهارکرد: مرز خسروی در قصرشیرین قدیمی‌ترین مرز تردد زوار عتبات عالیات در کشور است که این روزها میزبانی خیل عظیمی از زوار اربعین حسینی را برعهده دارد. 

وی تصریح کرد: به برکت ایام اربعین هتل‌های قصرشیرین که در  دهه ۹۰ سالهای  رکود را پشت سر گذاشته بودند، در سالهای اخیر فعال شده‌اند و پذیرای بخشی از زوار هستند. 

رئیس میراث فرهنگی قصرشیرین افزود: در این شهرستان یازده هتل و یک سفره خانه سنتی وجود دارد که برای ایام اربعین امسال ۹ هتل با ظرفیت ۸۴۰ تخت فعال شده‌اند. 

وی اضافه کرد: خوشبختانه طی روزهای گذشته ظرفیت هتل‌های قصرشیرین کاملا پر شده و حتی ظرفیت مدارسی نیز که برای اسکان زوار در نظر گرفته شده بود، تکمیل شده است. 

بابایی با اشاره به اشتغالزایی ایجاد شده در این مراکز اقامتی، خاطرنشان کرد: هرکدام از هتل‌های قصرشیرین در این ایام، به صورت میانگین حدود ۱۰ نفر از جوانان شهرستان را جذب کرده‌اند. 

وی در ادامه از تلاش برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی شهرستان در این ایام به زوار هم خبر داد و گفت: در ورودی شهر قصرشیرین هشت غرفه صنایع دستی و سوغات به همراه یک سیاه چادر برای معرفی و عرضه هنرهای دست ساز هنرمندان این شهر برپا شده است. 

رئیس میراث فرهنگی قصرشیرین تصریح کرد: باتوجه به اینکه موج بازگشت زوار آغاز شده، آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرستان هم افزایش پیدا کرده است. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار