نوسازی و مقاوم سازی ۶۸ درصد مسکن روستایی استان همدان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: تاکنون ۶۸ درصد واحد‌های مسکن روستایی استان نوسازی و مقاوم سازی شده است.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱ 20 August 2024

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: تاکنون ۶۸ درصد واحد‌های مسکن روستایی استان نوسازی و مقاوم سازی شده است.

به گزارش تابناک همدان؛ مسعود رضایی در خصوص نوسازی و مقاوم سازی روستا‌ها اظهار داشت: تاکنون ۶۸ درصد مسکن روستایی استان مقاوم سازی و نوسازی شده که از ۱۶۵ هزار و ۳۰۱ واحد روستایی تاکنون ۱۱۳ هزار واحد مقاوم سازی شده و سال گذشته نیز ۹ هزار و ۵۰۰ واحد به بانک معرفی شده که از این تعداد ۷ هزار ۵۰۰ مورد عقد قرار انجام شده است. 

وی با اشاره به روستا‌های با بافت دارای ارزش وهدف گردشگری گفت: تعدادی از روستا‌ها قابلیت گردشگری و تعدادی دارای بافت با ارزش هستند که باید همزمان با اجرای طرح‌های هادی در سطح روستا‌ها یا بازسازی و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی، بافت و اصالت خانه‌های روستایی نیز حفظ شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان اضافه کرد: روستا‌های هدف گردشگری به واسطه قابلیت‌هایی که در حوزه گردشگری دارند به عنوان روستای هدف معرفی شده‌اند و ضروری است از قابلیت‌های بومی محلی برای توسعه این روستا‌ها استفاده کرد.

 وی با اشاره به روستای ورکانه گفت: این روستا از جمله طرح‌های موفق در این زمینه بوده که در سنوات گذشته اجرا شده و اکنون بافت این روستا نیاز به نگهداری دارد و مسئولیت جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز با دهیار است و بنیاد مسکن نیز در کنار آنها اگر نیاز به همکاری داشته باشد آماده همکاری است.

رضایی اعلام کرد:در سطح استان ۲۳ روستای دارای بافت با ارزش و گردشگری شناسایی شده‌اند که بخشی از آن اجرا و قسمتی دیگر تهیه طرح شده و در بخشی نیز توامان هم شناسایی وهم تهیه طرح انجام شده و سایر روستا‌ها در حال بررسی است که با ارزیابی جزو روستا‌های هدف قرار خواهند گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار