تنکابن رکورددار تولید کیوی در مازندران

کد خبر: ۱۱۸۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۶ 19 August 2024
تنکابن رکورددار تولید کیوی در مازندران

 

به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن از پیش بینی تولید ۴۰ هزار تن محصول کیوی در باغات این شهرستان در سال جاری خبر داد.


عبداله غلامپور در خصوص اهمیت موضوع هرس درختان کیوی و ضرورت اجرای صحیح آن در کارگاه آموزشی ترویجی هرس باغات کیوی که با رعایت کامل پروتکل بهداشتی برگزار شد، گفت: بیش از ۷۰ درصد این محصول به کشور‌های هند، روسیه و حاشیه خلیج فارس صادر و ۳۰ درصد در داخل کشور فن آوری و بهره برداری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن با بیان اینکه برداشت کیوی هر ساله از نیمه دوم آبان ماه آغاز می‌شود، افزود: با توجه به شرایط نامساعد جوی در سال جاری با کاهش چشم گیر تولید این محصول و پیش بینی تولید بیش از ۴۰ هزار تن کیوی در باغات این شهرستان همچنان رکورد دار تولید استان است.

این مسئوول ادامه داد: کیوی در مقایسه با سایر درختان نیمه گرمسیری با آفات و بیماری‌های کمتری مواجه بوده و مقاومت آن به سرما بیش از مرکبات است و احتیاج به رطوبت و آب دارد و به دمای ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر نیز مقاوم است و خسارت زیادی از این نظر متحمل نمی‌شود ولی در سالجاری به دلیل عدم باردهی مناسب کاهش تولید خواهیم داشت.

غلامپور خاطر نشان کرد: شهرستان تنکابن با داشتن سه هزار و ۹۰۰ هکتار باغ کیوی و ۵ هزار بهره بردار؛ رکورد دار تولید این محصول با بیش از ۸۰ هزار تن سالا‌های گذشته در استان است. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار