بازدید رئیس کل دادگستری مازندران از انبار سازمان اموال تملیکی در تنکابن

کد خبر: ۱۱۸۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴ 14 August 2024
بازدید رئیس کل دادگستری مازندران از انبار سازمان اموال تملیکی در تنکابن

 

 
به گزارش تابناک مازندران ، رئیس کل دادگستری مازندران در جریان بازدید از حوزه های قضایی غرب استان، از انبار سازمان اموال تملیکی مستقر در شهرستان تنکابن بازدید کرد.
 
بر اساس گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، دکتر عباس پوریانی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: کالاهای قاچاق و متروکه که در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار دارد باید جهت جلوگیری از فساد کالا، طبق قوانین و مقررات، در اسرع وقت تعیین تکلیف شود. 
 
رئیس کل دادگستری مازندران افزود: یکی از مشکلاتی که در انبارهای سازمان اموال تملیکی و گمرگات وجود دارد، کالاهایی است که سالهای متمادی در انبار باقی مانده و متاسفانه به دلیل تعیین تکلیف نشدن، فاسد شده که نسبت به پیگیری قانونی این موضوع، به شکل جدی ورود خواهیم داشت.
 
پوریانی ادامه داد: طبق قانون امور گمرکی، صاحب کالا باید نهایتاً ظرف مدت ۳ ماه نسبت به انجام تشریفات گمرکی اقدام کند که این مدت تا دو ماه نیز قابل تمدید خواهد بود.
 
رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: در مجموع اگر صاحب کالا نتواند طی مدت ۵ ماه نسبت به انجام تشریفات گمرکی اقدام کند، کالا متروکه محسوب می شود؛ در صورت متروکه شدن، طبق قانون، کالا باید از سوی گمرک به سازمان اموال تملیکی تحویل شده تا با اذن حاکم شرع در معرض مزایده قرار گیرد.
 
پوریانی خاطرنشان کرد: سازمان اموال تملیکی نیز باید به محض صدور رای و قطعی شدن آن در تعزیرات یا دادگستری، نسبت به فروش کالا‌ها اقدام و از فاسد شدن کالا جلوگیری کند.
 
لازم به ذکر است رئیس کل دادگستری مازندران صبح امروز سه شنبه، ۱۴۵ درخواست را در جلسه ملاقات مردمی شهرستان تنکابن مورد بررسی و رسیدگی قرار داد و فردا چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه نیز در دادگستری شهرستان عباس آباد با مردم شریف غرب استان دیدار خواهند داشت.
 
همچنین رئیس کل دادگستری مازندران و هیات همراه صبح امروز در ابتدای ورود به شهرستان تنکابن، با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام والای شهدا ادای احترام کردند و در ادامه نیز با حضور در دفتر امام‌جمعه تنکابن، مسائل و مشکلات مبتلابه شهرستان تنکابن مورد بررسی قرار گرفت‌.
 
رئیس کل دادگستری مازندران صبح امروز ضمن بازدید از روند رسیدگی به پرونده ها در دادگستری و دادسرای تنکابن، با همکاران قضایی و اداری این شهرستان نیز دیدار و گفتگو کرد.
 
گفتنی است دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران، معاونین قضایی دادگستری استان و مسئولان قضایی شهرستان نیز در این بازدیدها، رئیس کل دادگستری مازندران را همراهی کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار