جزییات کامل حادثه آتش سوزی بیمارستان شهید بهشتی نوشهر

کارشناسان آتش نشانی در بررسی های نخست خود با توجه به شواهد موجود اولیه ، علت وقوع این حریق را نقض فنی دراتصالات سیستم برق رسانی ساختمان بخش مراقبت های ویژه آی . سی . یو اعلام کردند که البته معمولا مدتی زمان می برد تا پس از جمع بندی بررسی های نهایی گزارش‌های رسمی از علت اصلی بروز آتش سوزی را به مراجع ذیصلاح ارسال کنند.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۸ 13 August 2024

جزییات کامل حادثه آتش سوزی بیمارستان شهید بهشتی نوشهر

 
به گزارش تابناک مازندران ، شنیده می شود این حادثه موجب خسارت سنگین ۲۰۰ میلیاردی آتش سوزی در بیمارستان نوشهر گردید .
بر اساس این گزارش ، جان ۳۷ بیمار  بستری از خطر آتش سوزی نجات داده شد 
 
 
فیلم جزییات کامل حادثه آتش سوزی بیمارستان شهید بهشتی نوشهر
 
 
با تلاش کارکنان خدوم بیمارستان شهید بهشتی  و آتش نشانان جان ۳۷بیمار در جریان حادثه وقوع حریق در تنها مرکز درمانی بخش دولتی شهرستان نوشهر از خطر مرگ حتمی نجات پیدا کرد.
 
جزییات بیشتر از این حادثه از زبان یک خبرنگار محلی را اینجا بخوانید؛ 
 
سحرگاه روز دوشنبه ۲۲ مرداد در حوالی ساعت۳/۳۰ دقیقه بامداد در قسمت #انبار_دارویی بخش I.C.U بیمارستان شهید بهشتی نوشهر که در طبقه دوم قرار دارد حریقی روی داد که بخاطر انباشت مواد قابل اشتعال از جمله پنبه ، گاز استریل ، کارتن دارو ، کاغذ پرونده و سقف کاذب بلافاصله آتش و دود به بخش تازه نوسازی و بهسازی شده مراقب های ویژه سرایت کرد و دود ناشی از آن به سرعت منتشر و ساختمان دچار دودزدگی شد که با سرعت عمل کادر درمانی و غیر درمانی به ویژه پرستاران ، نیروهای حفاظت فیزیکی (نگهبان) و خدمات عمومی با از خود گذشتگی در اولین گام موفق به نجات هفت بیمار با شرایط بدحال بستری در همین بخش شدند و از آنجایی که بخش های داخلی و جراحی و اتاق عمل نیز در مجاورت مرکز وقوع حادثه قرار داشتند بیماران این سه بخش که مجموعا ۳۰ نفر بوده به همراه ۷ بیمار بستری بخش ویژه به سایر بخش های درمانی مطمئن از جمله اطفال ، زنان ، سی سی یو و اورژانس انتقال یافتند.
 
نیروهای آتش نشان نیز با اطلاع از وقوع حریق سریعا در همان لحظات اولیه به بیمارستان شهید بهشتی اعزام و با اقدامات به موقع خود نسبت به اطفای حریق تلاش کردند و از سرایت بیشتر آتش به سایرقسمت های بستری اقدام نمودند و در امر نجات جان بیماران دوشادوش کارکنان این مرکز درمانی همکاری و تعامل داشتند .
خوشبختانه این حادثه مصدوم و تلفات جانی در پی نداشت و هم اکنون نیز روند درمانی بیماران درحال طی شدن می باشد.
 
کارشناسان آتش نشانی در بررسی های نخست خود با توجه به شواهد موجود اولیه ، علت وقوع این حریق را نقض فنی دراتصالات سیستم برق رسانی ساختمان بخش مراقبت های ویژه آی . سی . یو اعلام کردند که البته معمولا  مدتی زمان می برد تا پس از جمع بندی بررسی های نهایی گزارش‌های رسمی از علت اصلی بروز آتش سوزی را به مراجع ذیصلاح ارسال کنند.
 
یادآور می شود ساختمان بخش ویژه آی . سی . یو در سال ۱۳۹۸ در قالب برنامه هتلینگ وزارت بهداشت بابودجه سنگین از منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران و با تجهیزات مدرن و به روز در آن زمان نوسازی و بهسازی و مجهز شد و پس از ۵سال بر اثر حادثه آتش سوزی به طور کلی تخریب و غیر قابل استفاده گردید و با توجه به اینکه  نمای داخلی و تجهیزات ساختمان ، وسایل و امکانات موجود پزشکی و داروهای گران قیمت مختص استفاده در بخش مراقبت های ویژه به طور کلی نابود شد برآورده های اولیه حاکی از خسارت سنگین حدود ۲۰۰میلیارد ریالی می باشد ؛ روند عملیات بهسازی و نوسازی بخش تخریب شده «آی . سی . یو » و تامین مصالح ساختمانی و تجهیزات پزشکی آن با قیمت روز فعلی با توجه به نوسانات بازار ارز قطعا سخت و زمان بر بوده و ضرر این مسئله را بیماران نیازمند به بستری در بخش مراقبت های ویژه و بطور کلی مردم شهرستان نوشهر خواهند دید. 
 
خبر مازندران 
 
گفتنی ست بیمارستان نوشهر دارای بخشهای بستری داخلی، جراحی عمومی، کودکان، نوزادان، زنان وزایمان، ارتوپدی، ارولوژی، جراحی چشم گوش حلق و بینی، زایشگاه، تالاسمی، دیالیز، اورژانس، بخش‌های ویژه آی سی یو ۶ تخت و سی سی یو ۶ تخت است. تعداد تخت مصوب ۸۹ و تخت فعال ۷۹ تخت است.

این شهرستان گردشگرپذیر از ۷۷ خانه بهداشت و ۱۵ باب مرکز خدمات جامع سلامت، دستکم ۲۵ پزشک خانواده روستایی و ۲۰ پزشک خانواده شهری و یک بیمارستان دولتی برخوردار است

 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار