امیرآباد مازندران منتخب ایجاد دهکده لجستیک در کشور

کد خبر: ۱۱۸۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱ 15 August 2024
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: امیرآباد به عنوان یکی از ۵ دهکده لجستیک کشور انتخاب شد که مشاور گرفتین و ۳ لکه معرفی و موافقت اولیه گرفته شد و باز طراحی شد و ۵۰۰ هکتار خارج از بندر زمینی واگذار شود تا دهکده ایجاد شود که آلاینده نیست و در رشد اقتصادی تلثیرگذار است.
 
بر اساس گزارش خبرنگار آخرین خبر، محمدعلی موسی پور گرجی مدیر کل بنادر  و دریانوردی امیرآباد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ظرفیت تخلیه و بارگیری از ۴ میلیون و ۷۰۸ هزار تن سال گذشته بود و امسال قرار شد به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برسیم.
 
وی افزود: اکنون ۱۹ درصد رشد نسبت به سال گذشته داریم و با همین همت به هدف خود خواهیم  رسید.
 
مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به تنوع کالاهای صادراتی، افزود: باید تنوع از ۴۴ به ۶۰ برسد که نسبت صادرات به واردات ۲ به یک است و امیرآباد حدود ۶۰۰ هزار تن صادرات سیمان داشته  که هدف گذاری ما ۱.۵ میلیون تن است و لوله های توپر، میله گرد،کلاف، مصالح ساختمانی، سرامیک، کاشی، پالت و... صادرات می شود و بیش از ۳۰ درصد رشد صادرات داشتیم.
 
وی گفت: یکی از ضعف های بنادر و چالش ضعف استراتژیک تجهیزات است و در گذشته تجهیزات وارداتی بودند و حالا ما با شعار ما می تواننیم به توانمندی رسیدیم.
 
چیزی به عنوان کالای فسادپذیر در امیرآباد نداریم
 
مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد  اظهار کرد:کالاهای متروکه در بندر امیرآباد وجود داشت و امروز جز یک محموله ۳۵ تنی چیزی به عنوان کالای فسادپذیر نداریم و همه کالاها تعیین تکلیف شدند.
 
موسی پور یادآور شد: رشد ورود و خروج‌ ما خوب شد و امروز میانگین تردد خودروها ۷۵۰ دستگاه کامیون در روز است و رشد خوبی داشتیم و به دنبال انبارداری نیستیم و باید توان‌جاده ای و ریلی افزایش یابد.
 
وی افزود: مسیر ترانزیتی از روسیه به هند را تلاش داریم که فعال کنیم‌که شروع شده و اولین کشتی با ۵ هزار تن زغال در لنگرگاه است و اولین ترانزیت زغال کوک از سوریه به بندرامیرآباد انجام شد.
 
مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد تصریح کرد: ۱۸ کیلومتر ورکلا، ۲۲ کیلومتر جاده رستمکلا را بندر ساخته، بهسازی جاده تیرماه به بهزادکلا و بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شد تاکنون و در رستمکلا اختلافی با راه آهن داریم که منتظر پیمانکاریم برای تقاطع هم سطح تا اجرایی شود.
 
موسی پور گفت: ایجاد شرکت های حمل و  نقل بین المللی از دغدغه ها و نیاز  ماست  و کسی که صاحب تخصص این حوزه است باید وارد شده و به اهلش سپرده شور و شرکت بین المللی ایجاد شود که حلقه مفقوده در صادرات است.
 
مریم‌ نظری
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار