از سوی شرکت فولاد ماشین نکا؛

«ساختمان پیش‌ساخته سازگار با زلزله» بزودی به بازار عرضه می‌شود

مدیرعامل شرکت فولاد ماشین نکا گفت: دیواره‌های ساختمان پیش‌ساخته‌ی سازگار با زلزله، از جنس فولاد و بتن است و سرعت ساخت بسیار بالایی دارد، تا ۱۰۰ درصد با زلزله سازگار است و تا ۱۰ برابر بیشتر از ساختمان‌های معمولی عمر و بهره‌وری دارد، مقاوم در مقابل آتش، گرما، سرما و صداست و طبق بررسی تا ۱۰ درصد ارزان‌تر از ساختمان‌های معمولی در جهان است و همه‌ی مزیت‌های خوب را یکجا دارد که مشابه آن هنوز در ایران ساخته نشده و بزودی به بازار عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱ 14 August 2024

«ساختمان پیش‌ساخته سازگار با زلزله» بزودی به بازار عرضه می‌شود

 
به گزارش تابناک مازندران، مجید فولادی ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: رسالت و نقش خبرنگاری، آگاهی دادن به جامعه است که موضوعی بسیار با اهمیت می‌باشد، در علوم تربیتی، آگاهی از نتیجه یا اصطلاحا «گرفتن بازخورد» یک اصلی است که در فراگیری و درک مسایل بسیار بااهمیت است که این نقش و وظیفه‌ی مهم و برجسته، همواره بر عهده‌ خبرنگاران بوده است.
 
وی گفت: بنده اخبار را همیشه از رسانه‌های متنوع دنبال می‌کنم تا خبرهای درست را از نادرست تشخیص دهم، بنابراین از رسانه‌های ملی، خبرگزاری‌ها و خبرنگارانِ برجسته انتظار دارم خبرها را درست نقل قول کنند.
 
مدیرعامل شرکت فولاد ماشین نکا ابراز کرد: متاسفانه برخی شبکه‌ها اخباری را منتشر می‌کنند که منطبق بر علم نیست و بنده و امثال بنده که مقداری ادراک علمی و نسبت به قوانین و قواعد علمی بصورت مبنایی آگاهی داریم، هر خبری را به راحتی نمی‌پذیریم.
 
لطیفی تصریح کرد: خبر را درست انتقال دادن، نقش بسیار مهمی دارد، بنابراین خبرنگار ضمن اینکه خود باید آگاهی و مطالعه داشته باشد و قواعد علمی را بداند، انتقال دادن یک خبر غیرعلمی یا غیرمنطقی، جایگاه خبرنگاری را تضعیف می‌کند. بنابراین شغل خبرنگاری، شغلی بسیار برجسته است و نقش برجسته‌ای در آگاهی دادن به مردم و ارتقای سطح فرهنگ و درک مردم دارد.
 
وی گفت: بنده اعتقاد دارم باید مهارت را به مردم بیاموزیم تا خبرهای درست را از نادرست تشخیص دهند و یاد بگیرند ساده‌لوح و زودباور نباشند و قبل از باور کردن هر خبری، ابتدا حتما جستجو، تحقیق و مقایسه کنند و اخبار درست را از نادرست تشخیص دهند تا بتوانند درست تصمیم بگیرند.
 
مدیرعامل شرکت فولاد ماشین گفت: اینکه نسبت به مسایل و رویدادهای روز آگاهی داشته باشیم، مهم است و شما خبرنگاران نقش بسیار مهمی دارید و قطعا آگاه هستید و تاکید می‌کنم قدر خود را بدانید که جایگاه شما رفیع و ارزشمند است.
 
 
* شرکت‌های دانش بنیان با تمرکز بر فرایندهای علمی به نتیجه و دستاوردهای خوبی خواهند رسید
 
لطیفی بیان کرد: در دنیای امروز برای رسیدن به یک هدف و دستاورد، بدیهی است که باید علم و آگاهی لازم نسبت به آن موضوع و هدف وجود داشته باشد، اگر هر امر و هدفی را با فرایندهای علمی دنبال کنید و مبانی آن علم را در اختیار داشته باشید یا تحصیل کنید یا افراد متخصصی که آن علم را دارند یا مشاورانی که بتوانند در آن زمینه به شما به روش علمی مشورت دهند، قطعا به آن هدفی که تعیین کرده‌اید دست خواهید یافت. 
 
وی گفت: شرکت‌های دانش بنیان در واقع ترجمه‌ی Knowledge Base (بر پایه‌ی علم) و شرکت‌هایی هستند که عموما تمام فرایندشان بر اساس اصول، موازین و پایه‌های علمی است و هر فرایند و هدفی که با فرایند علمی پیش برود، نتیجه همانی خواهد بود که ما انتظار داریم و هدف‌گذاری کرده‌ایم.
 
مدیرعامل شرکت فولاد ماشین نکا گفت: بنابراین، تمرکز شرکت‌های دانش بنیان بر مطالعه و تحقیق در فرآیندهای علمی است که برای تحقق و رسیدن به هدف، تضمین را برای آن شرکت یا مجموعه به ارمغان خواهد آورد و اگر غیر از این عمل کنیم احتمال خطا بسیار زیاد خواهد بود و هزینه‌ی بسیار زیاد با بهره‌و‌ری بسیار پایین را به همراه خواهد داشت. اگر هر امری با فرایند علمی انجام شود، نتیجه‌ی قطعی و مطلوب و با حداکثر بهره حاصل خواهد شد و اساسا شرکت‌های دانش بنیان با تمرکز بر فرایندهای علمی به نتیجه و دستاوردهای خوبی خواهند رسید.
 
لطیفی گفت: شرکت ما در سالیان گذشته دستاوردهای بسیار متنوعی در حوزه‌ی صنعت در سطح ملی داشته، اعم از حوزه‌ی فولاد و... داشته و ما محصولاتی تولید کرده‌ایم که در ایران و حتی در منطقه خاورمیانه منحصر به فرد است و در سال‌های گذشته صادر کننده‌ی موفقی نیز بودیم.
 
وی بیان کرد: در زمینه‌ی ساختمان و صنعتی‌سازی آن، دستاوردهای بسیار خوبی داریم که در آینده‌ی بسیار نزدیک فراگیر خواهد شد و به عنوان یک شیوه‌ی نوین همه‌ی ویژگی‌های خوب را خواهد داشت که امیدواریم به زودی و با هزینه‌ی بسیار کمتر شاهد این رویدادهای خوب باشیم.
 
 
* ساختمان پیش‌ساخته سازگار با زلزله از سوی شرکت فولاد ماشین نکا بزودی به بازار عرضه خواهد شد
 
مدیر عامل شرکت فولاد ماشین نکا گفت: در «ساختمان پیش‌ساخته‌ی سازگار با زلزله» که بزودی به بازار عرضه خواهد شد، ۲ هدف را دنبال کردیم که یکی اینکه، در این سیستم جدید، طبق کتاب آیین‌نامه‌ی طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله، سیستم سازه‌ای باید در زلزله، تحمل لازم را داشته باشد.
 
لطیفی افزود: این طرح و سیستم که با مطالعه‌ی دانشگاه تهران و طبق آیین‌نامه صورت پذیرفت، به عنوان یک روش، مهم‌ترین ویژگی ساختمان این است که باید «سازگار با زلزله» باشد و ساختمان «مقاوم در مقابل زلزله»، بیان مناسبی نیست.
 
وی تصریح کرد: علت اینکه می‌گوئیم، «ساختمان سازگار با زلزله»، این است که؛ با زلزله نمی‌شود مقابله کرد، بلکه باید سازگار شد، که این سازگاری درجات مختلفی دارد، گاهی می‌خواهیم ساختمان فقط در زمان زلزله فرو نریزد، اما آن ساختمان تلاقی‌های بزرگی را تجربه خواهد کرد و فقط جان انسان‌ها حفظ می‌شود و باید از ابتدا ساخته شود.
 
مدیرعامل شرکت فولاد ماشین گفت: دیواره‌های این ساختمان از جنس فولاد و بتن است و سرعت ساخت بسیار بالایی دارد، تا ۱۰۰ درصد با زلزله سازگار است و تا ۱۰ برابر بیشتر از ساختمان‌های معمولی عمر و بهره‌وری دارد، مقاوم در مقابل آتش، گرما، سرما و صداست و طبق بررسی تا ۱۰ درصد ارزان‌تر از ساختمان‌های معمولی در جهان است و همه‌ی مزیت‌های خوب را یکجا دارد.
 
لطیفی گفت: این آزمایش در حضور ۲ پرفسور بین‌المللیِ رشته‌ی ساختمان و عمران از دانشگاه تهران تست شده که مشابه آن هنوز در ایران ساخته نشده است.
 
خبر: الهام زارعی
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار