بررسی راهکارهای مقابله با آفات کشاورزی و تسهیل صادرات محصولات کشاورزی مازندران

استان مازندران به دلیل تنوع محصولات کشاورزی و شرایط آب و هوایی خاص، همواره با چالش‌های مختلفی در حوزه حفظ نباتات مواجه بوده است. آفات مگس میوه مدیترانه‌ای و پروانه سفید آمریکایی از جمله مهم‌ترین آفات این استان به شمار می‌روند که خسارات قابل توجهی به محصولات کشاورزی وارد می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۲ 18 August 2024

بررسی راهکارهای مقابله با آفات مذکور، تسهیل صادرات محصولات کشاورزی مازندران

به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در دیدار با رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، مسائل و چالش‌های حوزه حفظ نباتات استان را مورد بررسی قرار داد.
بر اساس این گزارش؛ باقری، سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، به همراه نادریان، مدیر حفظ نباتات سازمان، در دیداری با جلیلی مقدم، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، مسائل و چالش‌های حوزه حفظ نباتات استان، از جمله آفت مگس میوه مدیترانه‌ای، پروانه سفید آمریکایی، صادرات محصولات کشاورزی، مسائل اعتباری و پشتیبانی لجستیکی را مورد بررسی قرار دادند.
 
 
در این دیدار که با حضور معاونین رئیس سازمان حفظ نباتات کشور برگزار شد، طرفین در خصوص راهکارهای مقابله با آفات مذکور، تسهیل صادرات محصولات کشاورزی، تامین اعتبارات لازم و بهبود زیرساخت‌های لجستیکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
 
 
لازم به ذکر است که استان مازندران به دلیل تنوع محصولات کشاورزی و شرایط آب و هوایی خاص، همواره با چالش‌های مختلفی در حوزه حفظ نباتات مواجه بوده است. آفات مگس میوه مدیترانه‌ای و پروانه سفید آمریکایی از جمله مهم‌ترین آفات این استان به شمار می‌روند که خسارات قابل توجهی به محصولات کشاورزی وارد می‌کنند.
 
 
در این جلسه، تصمیمات مهمی در جهت رفع مشکلات و بهبود وضعیت حفظ نباتات در استان مازندران اتخاذ شد. از جمله این تصمیمات می‌توان به افزایش اعتبارات اختصاصی برای مبارزه با آفات، تقویت زیرساخت‌های قرنطینه‌ای و حمایت از صادرات محصولات کشاورزی اشاره کرد.
 
 
با پیگیری‌های صورت گرفته، انتظار می‌رود شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه حفظ نباتات استان مازندران باشیم و کشاورزان بتوانند با اطمینان خاطر بیشتری به تولید محصولات کشاورزی بپردازند. 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار