تولید علمی که عملی به دنبال نداشته باشد و مشکلی را حل نکند بی فایده‌ است

کد خبر: ۱۱۸۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱ 17 August 2024
تولید علمی که عملی به دنبال نداشته باشد و مشکلی را حل نکند بی فایده‌ است

 

 
به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه تولید علمی که عملی به دنبال نداشته باشد و مشکلی را حل نکند بی فایده‌ است گفت: پایان‌نامه‌ها و مقالات باید یک کار باشند نه یک نوشتار، باید نگاه عوض شود.
 
بر اساس گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در دیدار رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل، اظهار کرد: اینهمه پایان‌نامه و مقاله در دانشگاه‌ها با این همه مشکلات نمی‌خواند.
 
وی افزود: خطاب به دانشگاه‌هایی که روی مقاله نوشتن حساس هستند تا چاپ شود گفتم در حوزه عملکردی همچون بحث سرطان، پسماند، در مصرف سمومات و موارد دیگر اگر نصف مقالات و پایان نامه ها اهمیت قائل شوید مشکلات حل می‌شود‌.
 
آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: مقاله اولیه ما باید مفاعله یعنی فعل و عمل باشد، برگزاری همایش و تدوین طرح و برنامه هم کافی نیست، پایان‌نامه‌ها و مقالات باید یک کار باشند نه یک نوشتار.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه گفتار و نوشتار در قفسه کتابخانه‌های واقعی و دیجیتالی ما فراوان است، گفت: اما مازندران ما هنوز برای صادرات، شناسنامه محصولات و موارد دیگر مشکل دارد، تولید علمی که عملی به دنبال نداشته باشد و مشکلی را حل نکند چه فایده‌ای دارد، جز اینکه خودمان را معطل می‌کنیم.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: سیاست استعمار ما را آنقدر در سیاست مقاله‌نویسی کلافه می‌کند که از عمل و مشکل کف خیابان و لایه‌های جامعه غافل می‌شویم، باید مشکلی را حل کرد، نگاه باید عوض شود.
 
امام جمعه ساری تصریح کرد: بحث ترفیع و ارتقا از نوشته‌جات باید به عمل برود و از دل آن عمل یک نوشته بیرون بیاید، از دل تحقیق مقاله بنویسید، این رشد است وگرنه هیچ رشدی صورت نمی‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار