نمایندگان مازندران در مجلس از اعتبارات بر زمین مانده سخن نمی‌گویند؟!

کد خبر: ۱۱۸۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵ 17 August 2024
نمایندگان مازندران در مجلس از اعتبارات بر زمین مانده سخن نمی‌گویند؟!

 

به گزارش تابناک مازندران از حرف آنلاین ، مصوبات سفر دوم رئیس جمهور شهید به مازندران اگرچه در پایان راه دولت سیزدهم برای مازندران صورت گرفت، اما ۱۱۷ مصوبه داشت که پیگیری آن می تواند به روند رشد و توسعه بخشی از استان مازندران که در برنامه ها و بودجه های کشور دیده شده است منجر شود. مساله که به نظر می رسد نمایندگان مجلس در مازندران نباید از آن در ابتدای دولت چهاردهم غفلت کنند.

▫️مصوبات سفر هیات دولت به استان ها از محل بودجه های سالیانه در تهران مصوب، محل آنها تعیین و در استان ها اعلام می شود از این رو به نظر می رسد با توجه به اهمیت حوزه زیربنایی در استان مازندران مانند آب، راه ها و بخش کشاورزی، تخصیص این اعتبارات جای مانده در تهران می تواند بخشی از مشکلات این استان را گره گشایی کند. مساله ای که شاید با همت و توجه نماینده عالی دولت در مازندران و نمایندگان مردم در مجلس به سرانجام برسد.

با سخنان اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به نظر می رسد با اتمام دولت سیزدهم این مصوبات ملغی نشده و همچنان در میان اعتبارات و بودجه  های رسمی کشوری وجود دارد و می توان با هماهنگ و پیگیری موثر این اعتبارات را به مازندران تزریق کرد.

مساله مهمی که نباید در بازی سیاست و انتخاب وزرای کابینه برای مازندران نادیده گفته شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مازندران در روزهای گذشته با اشاره به تصویب اعتبارات سفر دوم دولت سیزدهم به استان گفته است: هنوز اعتبارات آن سفر ابلاغ نشده است.

فرج الله فتح الله پور با تاکید بر اطلاع رسانی درست و به موقع دستاوردها توسط خبرنگاران با اشاره به سفر دوم دولت به استان، شمار مصوبات این سفر را ۱۱۷ مصوبه ذکر کرد و گفت: ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این سفر درنظر گرفته شد ولی هنوز اعتبارات ابلاغ نشده است.

سفر دوم رئیس جمهور شهید به استان مازندران اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد. سفر اول دولت به مازندران نیز سال ۱۴۰۰ انجام شد و ۱۷۶ مصوبه داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز  11خردادماه در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ساری، ضمن اشاره به آخرین سفر استانی رئیس جمهور شهید به مازندران به مسئولان و مدیران تاکید کرد: نامه‌های مردم به رئیس جمهوری پاسخ داده شود و متولیان امور، مصوبات و دستورات آیت‌الله رئیسی در مازندران را به صورت جدی پیگیری و اجرا کنند.

آن 117 مصوبه بلاتکلیف در مازندران

 

دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به مازندران از روز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) آغاز شد و در طی دو روز سفر آیت الله شهید رئیسی به مازندران 117 مصوبه برای این استان در نظر گرفته شد.

تکمیل ساختمان سد هراز از جمله این طرح‌ها است که برای ساخت آن ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در این دور از سفر در نظر گرفته شده است .

تخصیص پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی راه اصلی هراز، پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان آموزشی ساری،‌ چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای تعریض و بهسازی راه اصلی کرج- چالوس (دزدبن-کلاردشت) و جاده مرزن‌آباد- کلاردشت و چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی باند و عملیات زهکشی فرودگاه ساری را به عنوان بخشی از بسته پیشنهادی مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران اعلام شده است.

تخصیص چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به شهرهای رامسر و تنکابن، چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های تخریب و بازسازی ملی و استانی، محرومیت زدایی و مقاوم سازی مدارس ناایمن و ساماندهی مدارس الحاقی دارای رشد جمعیت دانش‌آموزی، چهار هزار میلیارد ریال برای رفع و اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان، چهار هزار میلیارد ریال برای روکش و ایمن‌سازی راه‌های روستایی در نظر گرفته شده است.

در این دور از سفر رئیس جمهور شهید، چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل تأسیسات فاضلاب شهر بابل و امیرکلا، چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل تأسیسات فاضلاب شهر بابلسر (ارتقای مدول اول تصفیه خانه)،‌ چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل تأسیسات فاضلاب شهرهای‌ نوشهر، چالوس، نور، رویان، ایزدشهر و چهار هزار میلیارد ریال برای آبرسانی به بابل، بابلسر، فریدونکنار و شهرهای گروه الف، شهرها و روستاهای سوادکوه، سواد کوه شمالی، قائم شهر و جویبار از سد البرز (آبرسانی به فریدونکنار) در نظر گرفته شد.

اختصاص چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان سد گلورد، سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خیران،‌ سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به شهرهای چالوس و نوشهر،‌ سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای چهارخطه کردن جاده ساری-تاکام، سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای بازنگری و اجرای طرح‌های هادی روستایی و ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر، سه هزار میلیارد ریال برای روکش راه‌های شریانی استان و سه هزار میلیارد ریال برای ساماندهی پسماند آمل واقع در کاسه سد هراز در دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران مصوب شده است. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار