اثربخشی اقدامات حوزه جمعیت در گروی تامین امکانات رفاهی است

استاندار یزد با اشاره به توقف روند منفی ازدواج و فرزندآوری طی سه سال اخیر در استان گفت: اثربخشی اقدامات تبیینی در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری با فراهم کردن امکانات رفاهی محقق خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷ 25 July 2024
به گزارش «تابناک یزد» از روابط عمومی استانداری یزد؛ مهران فاطمی در نشست قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان با قدردانی از اجرای مسئولانه قانون جوانی جمعیت و تحقق اهداف تعریف شده اظهار کرد: هرچند تغییرات حوزه جمعیت و فرزندآوری همواره زمانبر بوده اما اثرات اقدامات صورت گرفته در استان کاملاً مشهود است.
 
وی با بیان اینکه تمرکز و مسئولیت پذیری و اجرای برنامه‌های خلاقانه و موثر در حوزه جوانی جمعیت نتیجه بخش خواهد بود، گفت: در پرتو تلاش‌های سه سال اخیر روند منفی در حوزه ازدواج و فرزندآوری متوقف و در برخی از موارد شیب منحنی مثبت شده است.
 
مهران فاطمی مسئله جمعیت را از مسائل راهبردی و مهم استان برشمرد و تصریح کرد: مهمترین مولفه تضمین کننده آینده هر شهرستان ادامه نسل و جوانی جمعیت است و پیشرفت در شهرستان‌های برخوردار از نسل جوان، بومی و با حس تعلق به آب و خاک خود به صورت فزاینده حاصل می‌شود.
 
وی با بیان اینکه اداره کل ثبت احوال و دانشگاه علوم پزشکی آمارها را مبتنی بر محل سکونت واقعی والدین و موالید منتشر کنند، گفت: طبیعتا اثربخشی اقدامات تبیینی با فراهم کردن امکانات رفاهی همچون پرداخت تسهیلات فرزندآوری، معافیت‌های مالیاتی و اعطای زمین و مسکن محقق می‌شود.
 
استاندار یزد با تاکید بر ضرورت پرداخت به موقع تسهیلات قانون جوانی جمعیت، فرزندآوری و ودیعه مسکن یادآور شد: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در نشست با روسای بانک‌ها این موضوع را بررسی و مشکلات موجود را رفع کنند.
 
وی در ادامه بر ضرورت ارائه گزارش دستگاه‌های استان در خصوص میزان اجرای بندهای قانونی جوانی جمعیت تاکید کرد و افزود: با توجه به جامعه ۳۰۰ هزار نفری کارگری استان، اداره کل کار و صمت و نیز تشکل‌های بخش خصوصی با تمرکز بیشتری در این حوزه نقش آفرینی کنند.
 
فاطمی با اشاره به لزوم توزیع هدفمند خدمات و امکانات مرتبط با قانون جوانی جمعیت در شهرستان‌ها گفت: به منظور ایجاد جذابیت بیشتر و رفع ناترازی در این حوزه، اعطای زمین، تسهیلات و امتیازات ویژه به شهرستان‌های با رشد جمعیت منفی در دستور کار قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار