چین بر روی سکوی نخست المپیاد جهانی فیزیک/ کسب مقام چهارمی توسط ایران

دبیرکل پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک اعلام کرد: تیم چین با کسب پنج نشان طلا بر سکوی نخست المپیاد جهانی فیزیک در سال ۲۰۲۴ قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۷۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰ 28 July 2024

به گزارش «تابناک اصفهان» به نقل از ایرنا؛ پروفسور راجیپ سینگ راوات روز یکشنبه در مراسم اختتامیه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: پس از چین، تیم روسیه با چهار نشان طلا و یک نقره، رومانی با سه نشان طلا و دو نقره و ایران با یک نشان طلا و چهار نشان نقره از نظر امتیاز فردی و گروهی در رتبه‌های نخست تا چهارم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: امسال شاهد رقایت تنگاتنگ تیم‌های برتر بودیم و تیم دانش‌آموزی ایران نسبت به دوره قبل که هفدهم دنیا شده بود، رشد قابل توجهی داشت و یکی از نقره‌های ایران با اختلاف ناچیز نسبت به طلا کسب شد.

دبیرکل پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک با ابراز رضایت از برگزاری این رویداد در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: برگزاری المپیاد جهانی فیزیک بستری برای رقابت دانش‌آموزان جوان فراهم و به تعمیق روابط علمی بین کشور‌های جهان کمک می‌کند.

پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک روز دوشنبه هفته پیش با حضور ۱۹۸ دانش‌آموز نخبه از ۴۶ کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شده بود.

المپیاد جهانی فیزیک با توجه به اهمیت روزافزون این رشته در بیشتر زمینه‌های فناوری و آموزش عمومی جوانان و همچنین با هدف افزایش ارتباطات بین‌المللی، هر سال در یکی از کشور‌های جهان برگزار می‌شود.

پیشینه برگزاری المپیاد جهانی فیزیک به بیش از ۵۰ سال قبل باز می‌گردد که نخستین دوره آن در لهستان با حضور پنج تیم برگزار شد.

تیم‌های ایرانی از ۳۶ سال پیش تاکنون در المپیاد حضور دارند و از بدو ورود نیز مدال‌های خوبی کسب کرده‌اند.

گفتنی است دانشگاه صنعتی اصفهان برای امسال برای دومین بار المپیاد جهانی فیزیک را برگزار کرد این دانشگاه سی و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک را نیز ۱۷ سال پیش نیز برگزار کرده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار