۳۰۰ روستای اصفهان با تانکر آبرسانی می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: آبرسانی به ۳۰۰ روستای استان با تانکر انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸ 15 July 2024
به گزارش «تابناک اصفهان» به نقل از ایرنا افزود: استان اصفهان شرایط اقلیمی خشک و نیمه خشک دارد و بیش از۸۰ درصد مساحت آن در شرایط خشکسالی است.
وی ادامه داد: به همین دلیل در حال حاضر آب مورد نیاز بیش از ۳۰۰ روستای استان بدلیل نبود امکان تامین آب پایدار، از طریق آبرسانی سیار یا نصب تانکر ثابت در روستاها تامین می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به افزایش دما و شرایط افت فشار آب در برخی از نقاط شهری و روستایی، به عموم مردم ضرورت رعایت الگوی مصرف بهینه آب توصیه می‌شود.
وی اضافه کرد: ضرورت رعایت الگوی مصرف بهینه به ادارات استان نیز ابلاغی و درخواست شده است تا با نصب لوازم کاهنده مصرف و احداث مخازن ذخیره، از هدر رفت آب جلوگیری شود.
شیشه‌فروش تاکید کرد: ادارات باید مصرف آب را از طریق نصب لوازم کاهنده مصرف، کنترل آبیاری فضای سبز با استفاده از روش‌های نوین آبیاری و آبیاری قطره‌ای و بارانی تا ۲۰ درصد کاهش دهند.
 
وی تصریح کرد: البته بازسازی شبکه‌های فرسوده آبرسانی موجب جلوگیری از هدررفت آب و صرفه‌جویی در تمام بخش های مصرف از جمله آشامیدنی، صنعت و فضای سبز می‌شود.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: به شهرداری‌ها نیز ابلاغ شده است تا سیستم‌های فضای سبز را به آبیاری قطره‌ای و بارانی مجهز کنند.
 رودخانه زاینده‌رود در دهه‌های اخیر بدلیل برداشت‌های غیرقانونی در بالادست، انتقال آب به حوضه دیگر، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه با جریان دوره‌ای، تبدیل و در پایین‌ دست در فصول گرم بویژه تابستان با خشکی مواجه شده است.
 
خشکی زاینده‌رود مهمترین چالش دهه‌های اخیر استان اصفهان به شمار می‌رود، چرا که این منبع آبی مهم برای تامین مصارف آشامیدنی، کشاورزی، صنعت، محیط زیستی اهمیت حیاتی دارد اما بدلایل مختلف از جمله بی‌تدبیری در سال‌های گذشته، خشکی آن سال به سال افزایش یافته، بطوری که این پدیده مشکلات متعددی از جمله انتشار ریزگردها، فرونشست زمین، مشکلات اجتماعی و محیط زیستی، از بین رفتن منابع طبیعی و مشقت در کشت و کار کشاورزی منطقه را رقم زده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار