ماندگاری توده هوای گرم در اصفهان

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از ماندگاری توده هوای گرم در استان تا شامگاه فردا خبرداد.
کد خبر: ۱۱۷۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ 11 July 2024

به گزارش «تابناک اصفهان» به نقل از مهر؛ نوید حاجی بابایی با اشاره به اینکه توده هوای گرم تا اواخر وقت جمعه در استان می‌ماند، اظهار داشت: امروز نیز بیشینه دمای ۱۶ شهر استان از جمله کلان‌شهر اصفهان، خمینی‌شهر، آران و بیدگل، چوپانان، خور و بیابانک، کاشان، کبوترآباد، لنجان، برخوار، بادرود، مهاباد، مورچه خورت، نائین، نجف آباد، ورزنه و اردستان بالای ۴۰ درجه سلسیوس بالای صفر ثبت شد.

وی اضافه کرد: بادرود با بیشینه دمای ۴۴ درجه سلسیوس بالای صفر گرم‌ترین و فریدون‌شهر با کمینه دمای ۱۷ درجه سلسیوس بالای صفر خنک‌ترین مناطق استان طی ۲۴ ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۰ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

حاجی بابایی ادامه داد: گرادیان (شیب) فشاری در نیمه شمالی استان از امروز تا روز یکشنبه حاکم خواهد بود که سبب افزایش سرعت باد در نیمه شمالی و شرقی استان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط فعال شدن کانون‌های گرد و خاک و به تبع آن کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در نواحی شمال و شرق انتظار می‌رود که با شدت کمتری به نواحی مرکزی نیز نفوذ خواهد کرد.

حاجی بابایی افزود: شدت این پدیده بیشتر در مناطق شرقی و شمالی استان و طی روزهای جمعه تا یکشنبه در ساعات بعدازظهر و شب خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار