سرپرست ریاست جمهوری وارد رشت شد
کد خبر: ۱۱۷۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴ 20 June 2024

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان دکتر محمد مخبر صبح امروز (پنجشنبه) به منظور افتتاح راه‌آهن رشت کاسپین و با استقبال دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان و سایر اعضای شورای تامین از طریق فرودگاه سردار جنگل وارد رشت شد.

راه‌آهن رشت کاسپین به عنوان تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب با حضور سرپرست ریاست جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و استاندار گیلان در منطقه آزاد انزلی به بهره‌برداری می‌رسد.

بنا بود شهید حضرت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برای بهره‌برداری از راه‌آهن رشت کاسپین و دیگر پروژه‌های مصوب شده دور نخست سفر هیئت دولت به گیلان سفر کنند، اما با شهادت رییس جمهور و همراهان ایشان، این امر میسر نشده و مردمان دیار میرزا از نعمت حضور شهید جمهور بی بهره شدند.

پروژه خط آهن رشت – کاسپین بخشی از مسیر ریلی قزوین – رشت است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۷ آغاز شد( اما قرارداد احداث این مسیر ریلی همزمان با ساخت راه آهن قزوین – رشت در ۱۳۹۳ منعقد شده بود).

طول این خط آهن ۳۷ کیلومتر است و با احتساب خطوط ایستگاهی به ۴۰ کیلومتر هم می رسد.

اعتبار هزینه شده برای احداث این مسیر ریلی ۲۳ هزار میلیارد ریال است و با تکمیل و بهره برداری از آن علاوه بر تسهیل رویه‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیت کشور یکی از مهمترین و راهبردی‌ترین راه‌گذرها یا کریدورهای حمل‌ونقل بین‌المللی (کریدورشمال – جنوب) پس از سال‌ها فعال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار