در دیدار وزیر بهداشت با نماینده ولی فقیه در گیلان عنوان شد؛
کد خبر: ۱۱۶۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲ 06 June 2024

عباسی :بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داردعباسی :بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داردعباسی :بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان ، دکتر بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به گیلان به همراه دکتر اسدالله عباسی استاندار پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت دیدار و گفت و گو کرد.
اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به منظور حضور در گیلان و پیگیری پروژه‌های نیمه تمام حوزه درمان اظهار کرد: گیلان یکی از استان‌های مسافرخیز کشور است ولی در حوزه زیرساخت‌های درمانی با مشکلاتی از جمله نبود یک بیمارستان ژنرال مواجه می‌باشد هر چند در دولت سیزدهم و با دستورات شهید جمهور، اقدامات خوبی در حوزه توسعه امکانات درمانی در گیلان انجام شده است.
وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی بیمارستان لاکان رشت گفت: بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از ابن رو در تلاشیم تا در ۶ ماه ابتدای امسال پیشرفت فیزیکی این پروژه به حد قابل قبولی برسد.
استاندار گیلان با بیان اینکه احداث بیمارستان جایگزین پورسینا باید از طریق مولدسازی انجام شود، تصریح کرد: این بیمارستان با بهره‌گیری از ظرفیت مولدسازی املاک مازاد دولت در دست احداث قرار گرفت اما فرایند آن کمی طولانی شد درحالی‌که احداث این بیمارستان جز مصوبات دور نخست سفر شهید جمهور حضرت آیت الله سید ابراهیم رییسی است و باید تلاش‌ها برای احداث و تکمیل آن بیشتر شود‌ و از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی هم درخواست دارم به این مسئله توجه کنند.
عباسی با اشاره به برگزاری جلسه با قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص احداث بیمارستان جایگزین پورسینا بیان کرد: حدود ۷۰ درصد منابع لازم برای احداث بیمارستان از محل تهاتر و مابقی آن از منابع دولتی تأمین خواهد شد که سهم منابع دولتی از محل اعتبارات سفر رئیس‌محترم جمهوری تخصیص داده شده است.
وی، عدم وجود یک بیمارستان ژنرال یک خلاء در گیلان برشمرد و تصریح کرد: با توجه به گردشگر پذیر بودن گیلان باید یک بیمارستان جنرال با تمامی امکانات در استان احداث شود که دولت برنامه ویژه در این خصوص داشته و اقدامات موثری انجام شده است از این رو باید احداث بیمارستان پورسینا را اجرایی کنیم.
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر توزیع عادلانه تجهیزات حوزه درمان در تمامی شهرستان‌های استان گفت: در دولت شهید جمهور حضرت آیت الله سید ابراهیم رییسی توزیع عادلانه تجهیزات به سایر شهرستان ها انجام شده و در غرب گیلان هم دستگاه ام آر آی مستقر شده و در روزهای آینده آماده بهره‌برداری است.
عباسی دیگر اقدامات دولت در حوزه درمان را احداث پایگاه‌های اورژانس در نقاط دوردست گیلان برشمرد و افزود: پایگاه اورژانس در اکثر نقاط کوهستانی و روستایی استان احداث شده و این روند ادامه‌دار است.
افتتاح فاز جدید بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه سرا، افتتاح سیتی آنژیو و آنژیوگرافی بیمارستان حشمت رشت و افتتاح همزمان پروژهای درمانی و بهداشتی استان به صورت ویدئو کنفرانس از جمله برنامه‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گیلان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار