فرشته اکبری در گفتگو با تابناک:

سنجش شنوایی بیش از ۴۰۰ نوزاد در اسلام آباد غرب

رئیس بهزیستی شهرستان اسلام آباد غرب از سنجش غربالگری شنوایی سنجی برای تمام نوزادان از بدو تولد در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶ 17 June 2019

فرشته اکبری در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت:در سه ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۴۳۰ کودک با دستگاه شنوایی سنجی (aabr-oae) توسط کارشناس شنوایی سنجی مورد معاینه قرار گرفته و تعداد چهار کودک جهت تست شنوایی سنجی مجدد به مرکز درمانی ارجاع و در این سه ماه هیچ نوزاد کم شنوایی در اسلام آباد غرب مشاهده نشده است.

وی افزود:مرکز شنوایی سنجی آوای هستی به صورت قراردادی با بهزیستی جهت تست شنوایی سنجی همکاری دارد و برای نوزادان تازه متولد شده در هفته اول بعد از تولد به منظور پیشگیری از کاهش معلولیت همکاری و در بیمارستان مستقر است و عمل تست غربالگری را انجام میدهد و اگر لازم باشد بعد از تست اولیه به مطب مراجعه و ادامه تست‌ها را انجام می‌دهند.

اکبری درخصوص اقدامات بهزیستی در هفته اول بعد از تولد برای این نوزادان گفت:بعد از انجام تست، اگر نیاز به ارجاع باشد، به مراکز دیگر معرفی و تست‌های پیشرفته‌تر انجام می‌گیرد

ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: طرح غربالگری شنوایی سنجی از سال ۹۲ با حمایت بهزیستی آغاز و این طرح در پیشبرد و شناسایی بیماری ناشنوایی ۱۰۰ درصد موفق بوده، چون تمام نوزادان به دنیا آمده مورد تست قرار می‌گیرند و در صدد آن هستیم که نوزادی بدون معاینه غربالگری شنوایی سنجی نداشته باشیم.

اکبری درخصوص دستگاه غربالگری شنوایی سنجی گفت:خطای این دستگاه بسیار کم است و تقریبا با درصد بالایی اگر مشکلی باشد پیش بینی و شناسایی می‌شود.

رئیس بهزیستی شهرستان اسلام آباد غرب در پایان هدف پس از اجرای این طرح را اینگونه عنوان کرد: هدف کلی کاهش شنوایی سنجی و معلولیت در بین نوزادان و ارائه خدمات بهزیستی به کسانی که مشکل شنوایی دارند شامل سمعک، عمل جراحی و ... را مورد حمایت قرار داده و همچنین بهزیستی برای کاهش درمان در حوزه پیشگیری وارد این مرحله شده و این گونه با هزینه‌های کمتر در سنین کودکی بیماری شناسایی و درمان می‌شوند در حالی که در سنین بالاتر هزینه‌ها بیشتر و شناسایی بیماری مشکل‌تر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار