سرانه فضای ورزشی قصرشیرین از استانداردهای جهانی بالاتر است

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرزی قصرشیرین گفت: میزان سرانه فضاهای ورزشی این شهرستان برای هر نفر چهار متر مربع است که در هم سنجی با میانگین کشوری که حدود یک متر مربع است، وضعیت ایده‌آلی دارد و حتی از استاندارد های جهانی هم بالاتر است.
کد خبر: ۱۱۷۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵ 24 July 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، سلیم سیمایی افزود: اکنون در شهرستان قصرشیرین ۲۸ هیات ورزشی در ۲ بخش خانم ها و آقایان با ۳۶ رشته فعال ورزشی از جمله کاراته، فوتسال، ژیمناستیک، کشتی، تنیس روی میز، تکواندو، بدنسازی، آمادگی جسمانی، بیلیارد، والیبال و بسکتبال فعال است.

وی اظهار کرد: قصرشیرین از معدود شهرستان های استان کرمانشاه است که اکنون رشته های کشتی و فوتسال خانم های آن نیز با حضور ورزشکاران زن فعال است.

رییس اداره ورزش و جوانان قصرشیرین با اشاره به ظرفیت ها و سالن ها و امکانات ورزشی مناسب در این شهرستان گفت: این شهرستان دارای ۲ مجموعه ورزشی تختی و آزادی است که مجموعه ورزشی تختی چهار سالن سرپوشیده کشتی، تکواندو، بوکس و ژیمناستیک و یک سالن چند منظوره برای برگزاری رشته های رزمی دارد و مجموعه ورزشی آزادی نیز شامل سالن های امام حسن مجتبی (ع)، کوثر، غدیر و بصیرت و زمین چمن طبیعی و مصنوعی و یک استخر روباز است که بر اثر زلزله این استخر آسیب دیده و هم اکنون بلا استفاده است که نظیر این سالن ها در هیچ کجای استان یافت نمی شود.

سیمایی ادامه داد: علاوه بر این ۱۳ خانه ورزش روستایی و ۱۳ زمین خاکی روستایی نیز در شهرستان قصرشیرین هم اکنون برای فعالیت جوانان و نوجوانان روستایی وجود دارد که علاوه بر ظرفیت های ورزشی اداره ورزش و جوانان در سطح شهر قصرشیرین نیز مجموعه های ورزشی آموزش و پرورش و ناحیه مقاومت سپاه نیز وجود دارد.

او اضافه کرد: در مجموع شهرستان قصرشیرین یک هزار و ۷۴۵ نفر ورزشکار به صورت سازمان یافته در رشته های ورزشی فعالیت دارند که از این تعداد یک هزار و ۱۸۲ نفر آقایان و ۵۶۳ نفر خانم هستند.

رییس اداره ورزش و جوانان قصرشیرین ادامه داد: با سلامت جسمی زمینه توسعه و پیشرفت جامعه محقق می‌شود از این رو باید تلاش کنیم که زمینه توسعه ورزش را در جامعه بسط و گسترش داده بویژه ورزش را در بین نسل جوان و بانوان جامعه ترویج دهیم و در این زمینه خانواده ها نقشی مهم ایفا می کنند چون در قصرشیرین جوانان نسبت به انجام فعالیت های ورزشی چندان رغبت ندارند.

او همچنین از فعالیت ۲ مدرسه فوتبال به منظور آموزش این رشته به صورت حرفه ای به نونهالان و نوجوانان این شهرستان خبر داد.

سیمایی ادامه داد: همچنین در زمینه ورزش همگانی هشت هزار نفر از مردم ورزش دوست و ورزشکار شهرستان قصرشیرین مشارکت دارند.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار