رئیس محیط‌ زیست سرپل‌ذهاب خبر داد؛

پاکسازی و آبگیری آبشخورهای پناهگاه حیات‌وحش قراویز سرپل‌ذهاب

رئیس محیط‌زیست شهرستان سرپل‌ذهاب از لایه‌روبی و آبگیری آبشخورهای پناهگاه حیات‌وحش قراویز در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰ 23 July 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین، کیانوش احسانی‌پور اظهار کرد: به منظور تامین آب سالم برای حیات‌وحش در شرایط خشکسالی و افزایش دمای هوا، آبشخورهای پناهگاه حیات‌وحش قراویز توسط مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست این شهرستان پاکسازی و گندزدایی شد.

وی افزود: خشکسالی‌ها و کم‌بارشی‌های سال‌های اخیر باعث کاهش دبی آب چشمه‌ها شده که این کاهش می‌تواند تهدیدی برای حیات‌وحش محیط‌زیست استان و به ویژه مناطق گرمسیری محسوب شود.

رئیس محیط‌زیست شهرستان سرپل‌ذهاب تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح که سطح پهناوری از این مناطق را دربر می‌گیرد، تامین، نگهداری و اطمینان از پایداری منابع آبی به‌ عنوان اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز زیستی حیات‌وحش در اقلیم‌های گرمسیری منطقه بوده تا در شرایط خشکسالی و گرمای سوزان و طولانی مدت تابستان در حوزه مذکور مشکلی برای حیات‌وحش متنوع و ارزشمند این عرصه‌ها ایجاد نشود.

احسانی‌پور عنوان کرد: یکی از مشکلات مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست در شهرستان‌های گرمسیری کمبود منابع آبی در سطح این مناطق است به همین دلیل مرمت و بازسازی منابع آب و آبشخورها نقش اساسی در تامین آب حیات‌وحش در سطح منطقه را ایفا می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا پایان فصل تابستان آبرسانی به آبشخورهای حیات‌وحش در این مناطق ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار