فعالیت ۱۰ اکیپ جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در کرمانشاه

مدیرکل هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از فعالیت ۱۰ اکیپ جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سطح شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵ 24 July 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، محمد موحدی مجد با اشاره به جمع‌آوری روزانه سگ‌های ولگرد در سطح شهر کرمانشاه، گفت: در حال حاضر ۱۰ اکیپ زنده‌گیری سگ‌های ولگرد در سطح شهر فعال هستند.

وی افزود: این اکیپ‌ها در دو شیفت کاری و در نقاط مختلف شهر فعال بوده و سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری می‌کنند.

موحدی مجد با اشاره به تهیه پنج اسلحه بیهوشی برای این اکیپ‌ها، گفت: زمانی که افراد نتوانند به راحتی سگ‌ها را زنده گیری کنند، از اسلحه بیهوشی استفاده می‌کنند.

وی در خصوص انتقاد برخی شهروندان در خصوص گزارش وجود سگ‌های ولگرد و عدم جمع‌آوری سریع آنها، گفت: سگ یک موجود زنده و در حال حرکت است و زمانی که شهروندان گزارش می‌دهند، تا زمانی که اکیپ ما به محل مراجعه کند این حیوانات یکجا نمانده و حرکت می‌کنند و برای همین گرفتن آنها کار بسیار دشواری است.

موحد با بیان اینکه مشکلی به لحاظ فضای فیزیکی جهت نگهداری این حیوانات وجود ندارد، گفت: هر تعداد سگ که جمع‌آوری شود در مرکز ویژه‌ای نگهداری می‌شوند.

وی افزود: یکی از چالش‌های ما در این زمینه بحث رهاسازی سگ‌های ولگرد جمع‌آوری شده از شهرهای دیگر در حاشیه شهر کرمانشاه بود که در همین راستا با شهرداران و دهیاران شهرها و روستاهای اطراف کرمانشاه صحبت کرده و از آنها خواستیم سگ‌های جمع‌آوری شده را به جای رهاسازی در اطراف شهر به خود شهرداری کرمانشاه تحویل دهند.

وی افزود: چالش دیگر ما در این حوزه مربوط به زاد و ولد سگ‌های ولگرد در حاشیه شهرها و سگ‌های موجود در فضاهای روستایی و عشایری است. این مناطق تحت نظر شهرداری کرمانشاه قرار نداشته و سگ‌ها در این مناطق عقیم سازی نشده و زاد و ولد کرده و بعد از مدتی با افزایش جمعیت‌شان برای تهیه غذا به سمت شهر هجوم می‌آورند.

موحدی مجد یکی از رفتارهای خطرناک در برخورد با سگ‌های ولگرد را غذا دادن به آنها عنوان کرد و افزود: این امر موجب شده این حیوانات شهر را به عنوان منبع تهیه غذا شناخته و به آن عادت کنند و برای تهیه غذا به شهر بیایند.

وی افزود: از طرفی همین تغذیه خوب سگ‌های ولگرد موجب افزایش زاد و ولد و افزایش جمعیت آنها می‌شود که این امر مشکلات بسیاری را در آینده برای شهروندان ایجاد می‌کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار