هشدار به مستاجران؛

مراقب باربری‌های غیرمجاز باشید

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده کرمانشاه به مستاجرانی که قصد جابجایی دارند، هشدار داد حتما از خدمات مراکز باربری مجاز استفاده کنند.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴ 22 July 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، وحید درکه با اشاره به فرارسیدن فصل جابجایی مستاجران و افزایش استفاده از خدمات باربری‌ها و شرکت‌های فعال در زمینه حمل و نقل و جابجایی، اظهار کرد: متاسفانه در سنوات گذشته موارد متعددی از شکایت از این شرکت‌ها را داشتیم که در عمده موارد نیز چون افراد از شرکت‌های بدون مجوز خدمات گرفته بودند، چندان قابل پیگیری نبود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه افراد تمام وسایل زندگی خود را برای جابجایی به دست کسانی که خدمات حمل و نقل بار ارائه می‌دهند می‌سپارند، لازم است حتما از شرکتهای دارای مجوز و شناسنامه‌دار استفاده شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده کرمانشاه از پیامدهای استفاده از شرکت‌های غیرمجاز یاد کرد و گفت: مواردی داشتیم که برای یک اسباب کشی ۲۴ میلیون تومان برای یک مسافت کوتاه از فرد طلب شده و او را تهدید کردند که اگر این رقم را پرداخت نکند وسایل وی را در خیابان رها خواهند کرد.

درکه اضافه دریافت وجه را یکی از مهمترین موارد تخلف شرکت‌های حمل بار غیرمجاز برشمرد و تاکید کرد: همچنین اگر آسیبی به وسایل فرد وارد شود، این شرکت‌های غیرمجاز معمولا پاسخگو نیستند.

وی اظهار کرد: همچنین بسیار مهم است که افراد چه کسی را به منزل خود راه می‌دهند و جابجایی وسایل زندگی را به آنها می‌سپارند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده کرمانشاه معضل اصلی که درباره فعالیت باربری‌های غیرمجاز وجود دارد را تبلیغات آنها در فضای مجازی و برخی پلتفرم‌ها مانند «دیوار» دانست که افراد تنها با یک شماره تماس اقدام به تبلیغ می‌کنند و هیچ اطلاعات دیگری از آنها وجود ندارد.

وی به همه کسانی که در این ایام قصد جابجایی دارند توصیه کرد حتما از ظرفیت واحدهای مجاز زیر مجموعه اتحادیه اتومبیل‌های کرایه و حمل بار و یا همچنین اتحادیه شرکت‌های خدماتی استفاده کنند.

به گفته درکه، امسال بعد از چند سال وقفه نرخ مصوب نیز برای موسسات حمل بار مجاز که زیرمجموعه اتحادیه اتومبیل‌های کرایه هستند در نظر گرفته شده و چنانچه از ظرفیت این شرکت‌ها استفاده شود، دیگر امکان دریافت اضافه وجه وجود ندارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار