نماینده شهریار،قدس و ملارد در گفت و گو با تابناک :

در مجلس دهم با جدیت تشکیل تهران غربی را پیگری می کنم/شهرک های صنعتی سبب شکوفایی اقتصادی می شوند

تابناک تهران- «ما به دنبال این هستیم که استان تهران غربی، شرقی وتهران بزرگ تحقق پیدا کند. زیرا استان تهران بزرگ همین که بتواند مشکلات خود را با جمعیتی بالغ بر 8 تا 9 میلیون نفر حل کند، کار بزرگی ست. این جداسازی سبب می‌شود که هم نظارت بهتری بر همه موارد در این بخش ها صورت بگیرد و هم این که اعتبارات و بودجه بیشتری اختصاص می‌ یابد.»
کد خبر: ۱۹۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 09 March 2016
حسین گروسی، نماینده مردم شهریار،قدس و ملارد در مجلس در خصوص نقش شهرک های صنعتی در رونق اقتصادی به تابناک گفت: با توجه به این که در فصل پسا برجام در حال قدم برداشتن هستیم و با لغو تحریم ها مواجه ایم، امروزه با سیل عظیمی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی که به دنبال ایجاد فرصت های شغلی و تولید هستند،روبروایم. تجربه نشان داده که همه کشورهایی که توانسته اند بر مشکل بیکاری فائق آیند، شهرک های صنعتی کوچک و زود بازده را ایجاد کردند. با توجه به بستر خوبی که اکنون ایجاد شده و با مراجعات مکررکشورهای خارجی و سرمایه گذاران داخلی را داریم سبب شده تا این بستر را در این حوزه ایجاد کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: 5 شهرک صنعتی در شهریار، قدس و ملارد ایجاد شده که بسیاری از این شهرک ها دانش بنیان هستند و می توانند شرایط خوبی را برا اشتغال زایی کل کشورایجاد کنند. دو شهرک بیش از 3 هزار هکتار مساحت  با ظرفیت استقرار 4 هزار واحد تولیدی که هر کدام 80 هزار فرصت شغلی را ایجاد می کند.

گروسی اضافه کرد: یک شهرک بسته بندی مواد غذایی در این منطقه داریم و یک ناحیه گلخانه ای که در حقیقت می تواند تولید گل های رز شاخه بریده هلندی با سیستم جدید را داریم که می تواند فرصت های خوبی را برای کسانی که درصدد فعالیت های گلخانه ای هستند ایجاد کند. این شرایط می تواند سرمایه گذارن را جذب کند و هم فرصت های شغلی جدید ایجاد کند.

ما این مسائل را از 6 سال پیش پیگیر بودیم و خوشبختانه با کارهای کارشناسی محیط زیست و وزارت صنعت و معدن و تجارت انجام دادند این اقدامات شروع شده و در حال حضار سرمایه گذاران می توانند به شهرک های صنعتی استان تهران مراجعه کنند و نیاز خود را اعلام کنند.

نماینده شهریار،قدس و ملارد در ادامه این گفت و گواظهار داشت: بعد از تشکیل استان البرز که در واقع کار بسیار درست و خوبی بود به این نتیجه رسیدیم که این روش برای مردم مفید است. دنیا امروز شعاری را دارد به نام «کوچک زیباست»وهمین موضوع باعث می شود که خدمات بهتری به مردم ارائه شود. ما به دنبال این هستیم که استان تهران غربی،شرقی و تهران بزرگ تحقق پیدا کند. زیرا استان تهران بزرگ همین که بتواند مشکلات خود را با جمعیتی بالغ بر 8 تا 9 میلیون نفر حل کند،کار بزرگی ست.

گروسی در پایان اضافه کرد: ما بر این اعتقادیم که این جدا سازی سبب می شود که هم نظارت بهتری بر همه موارد در این بخش ها صورت بگیرد  و هم این که اعتبارات و بودجه بیشتری اختصاص یابد و من در مجلس دهم با جدیت این مساله را پیگری می کنم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار