ائمه جمعه استان تهران:جبهه مقاومت منسجم تر در دفاع از مردم فلسطین حرکت می کند

امامان جمعه استان تهران اعلام کردند :دشمن صهیونیستی به توهم اینکه ، اگر مبارزه را از غزه به کرانه باختری منتقل کند جبهه مقاومت عقب نشینی می کند، بلکه جبهه مقاومت مصمم‌تر و منسجم تر برای دفاع از مظلومیت مردم فلسطین حرکت خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۷ 06 September 2024

به گزارش «تابناک تهران»، خطیبان جمعه این هفته شهرستانهای استان تهران در سخنان خود ضمن تبریک ماه ربیع الاول و قدردانی از مردم مومن و خداجوی نسبت به برگزاری ایام عزای اهل بیت در دوماه محرم و صفر گفتند: امروز تمرکز جبهه مقاومت در دفاع از مظلومان غزه و فلسطین است و استقرار حکومت جهانی به جز دفاع از مظلوم محقق نمی شود لذا باید از مظلومان عالم ایستاد.

ائمه جمعه استان تهران:جبهه مقاومت منسجم تر در دفاع از مردم فلسطین حرکت می کند

امام جمعه شهرستان ری:رژیم صهیونیستی درحال فروپاشی است

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی شاهچراغی در خطبه ی نماز جمعه این‌ هفته در مصلای امام علی آستان حضرت عبدالعظیم ، اظهار داشت: مقاومت وصبوری زنان وکودکان فلسطینی ستودنی است و رژیم صهیونیستی درحال شکست و فروپاشی است.

وی باتوجه به نزدیکی سالروز شهادت امام عسکری و سالروز امامت حضرت ولیعصر عج افزود: حفظ مکتب ، حفظ شیعه ومحافظت از جان حضرت ولیعصر از وظایف امام حسن عسکری (ع) بود که حضرت به خوبی آن را ایفا کند. ازدیگر وظایف امام معصوم؛ زمینه سازی و آماده سازی مردم برای غیبت کبری ازجمله کارهایی بود که حضرت موفق به انجام آن در شرایط سخت شد.

امام جمعه شهرستان ری درادامه ضمن بزرگداشت شهدای ۱۷ شهریور و همچنین ۱۹ شهریور سالروز رحلت آیت الله طالقانی گفت: آیت الله طالقانی در دوره ی زندگی شان همانند جدّشان امام کاظم (ع) در زندان های بسیاری به سر بردند. از کارهای بسیاربزرگ طالقانی سخنرانی طوفانی علیه منافقین درمدرسه ی فیضیه بود.

وی باتوجه به مسئله فلسطین یادآور شد: ۱۱ ماه از جنگ غزه می گذرد وکشتار بیش از ۴۱هزار نفر که اکثر آنها کودک و زن هستند. مقاومت و صبوری مردم غزه ستودتی است. مقامات اسرائیلی می گویند صدای شکستن استخوان رژیم صهیونیستی را می شنویم و دربرابر یک نیروی به ظاهر ضعیف (حماس) چنان گرفتارشده ایم که باعث شده اند ما به اهداف خود دست پیدا نکنیم.

شاهچراغی ادامه داد: وضعیت دراسراییل بسیار اسفناک و خطرناک است. پس از کشته شدن ۶ اسیر اسراییلی وحشت بسیار زیادی سراسر اسراییل را فراگرفته است و باعث اعتصابات ۳۰۰ هزارنفری در تل آویو و ۲۰۰ هزار نفری در سرزمین های اشغالی شده است .

امام جمعه شهرستان ری بااشاره به سخنان رهبر انصار الله یمن اشاره داشت: رسوایی کشورهای عربی درحالی است که ۳۰۰ میلیون نفر از اعراب درحال تماشای غارت و قحطی هستند و سکوت کرده اند و برخی از کشورها نیز به رژیم اسراییل کمک می کنند . ماامیدواریم دراین شرایط هرچه زودتر نابودی اسراییل را به چشم ببینیم .

امام جمعه پردیس: دولت موانع کندی حرکت کشور را شناسایی و رفع کند

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: دولت چهاردهم، موانعی را که باعث کندی و یا عدم تحقق کشور می شود را شناسایی و رفع کند.

ائمه جمعه استان تهران:جبهه مقاومت منسجم تر در دفاع از مردم فلسطین حرکت می کند

حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان در جمع نمازگزاران اظهار داشت: سستی بینش و ایمان اسلامی و انقلابی در میان برخی اندک از مسئولان و دستگاه‌ها، باور نداشتن ظرفیت‌های درونی، اعتماد به نسخه های بیگانگان،غفلت از دشمن و اعتماد به آن، دنیازدگی و اشرافی‌گری، جدی نگرفتن مبارزه با فساد برخی از موانع درونی هستند.

وی با بیان اینکه حمله به کرانه باختری، برای خنثی‌سازی قیام سراسری و عملیات مبارزان فلسطینی است، خاطر نشان کرد: عملیات نظامی گسترده ارتش صهیونیستی در کرانه باختری بزرگترین عملیات در دو دهه است که دستور تخلیه خانه‌ها را به ساکنان اردوگاه نور الشمس داده است و سه بیمارستان جنین را شدیداً محاصره کرده و از خدمت خارج کرده وصهیونیست‌ها به ادعای خودشان سعی دارند پیش‌دستی کرده و پیش از آنکه قیام سراسری در این منطقه شکل بگیرد، عملیات مبارزان فلسطینی را خنثی کنند.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به برآورده نشدن انتظار شهروندان از بیمارستان الغدیر بومهن، توضیح داد: ما نمی خواهیم زحماتی که کشیده شده را نادیده بگیریم ما توقع داشتیم روز به روز در خدمت رسانی بهتر و باکیفیت تر و گسترده تر عمل بکند، بیمارستان ضعیف از نظر خدمات درمانی که تعرفه های آن مشابه بیمارستان خصوصی است و در اکثر موارد هم تعطیل است.

وی گفت: احداث مترو در پردیس مطالبه جدی شهروندانی است که به خاطر ویژگی‌های شهرستان و مسکن مهر و تردد اهالی پردیس به تهران به علت کار و شغل برای شهرستان بسیار ضروری است و ساکنین شهرستان این درخواست را در کارزار هم مطالبه می‌کنند که تاکنون به ۶ هزار امضا کننده رسیده که متاسفانه تاکنون به این مطالبه مهم اعتنایی نشده است.

امام جمعه موقت شهریار : امروز تمرکز امام زمان (عج) در دفاع از مظلومان غزه و فلسطین است

ائمه جمعه استان تهران:جبهه مقاومت منسجم تر در دفاع از مردم فلسطین حرکت می کند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین فیروزی در خطبه های اول این هفته نماز جمعه توجه به تقوی الهی را شاه بیت همه خود کنترلی و مراقبت درونی انسان در رسیدن به قرب الهی و مسیر سیدالشهدا به مصداق آیه «ٱرۡجِعِیٓ إِلَیٰ رَبِّکِ رَاضِیَةࣰ مَّرۡضِیَّةࣰ » دانست و گفت : باید در مسیر الهی به نحوی حرکت کنیم که رضایت خالق را در نهایت انتظارحق بدست آوریم و برای اهداف شخصی، آرمان‌های خداوند که بر اساس شاخصه های نبوی و ولایی تعریف شده را زیر سوال نبریم تا در انتهای این راه پاداشی که در نزد خداوند در نظر گرفته شده را کسب کنیم .

امام جمعه موقت شهریار در خطبه های دوم ضمن تبریک حلول ماه ربیع ، ماه شادی شیعه به همه مومنین و انسانهای نبوی با اشاره به مناسبت های مهم هفته آتی اظهار داشت : گرامیداشت قیام ١٧ شهریور در این هفته است که مردم ایران در این روز برای آرمانها به خاک و خون کشیده شدند و انسانهای شریف آن زمان با الگوی رفتاری علی علیه السلام کفن پوش به خیابانها آمدند و ثابت کردند که از خیمه سیدالشهدا هستند و با ظلم مخالفند.

وی اشاره ای نیز به دیگر مناسبت‌های این هفته همچون روز نهضت سواد آموزی ،شهادت امام عسکری علیه السلام ، دومین شهید مهراب آیت الله مدنی ، آیت الله خیابانی و امامت حجت حق امام زمان (عج) داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین فیروزی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص پیغمبر مکرم گفت : حضرت محمد مصطفی (ص) رسالت و ماموریت الهی خود را شروع کرد و در جهت این رسالت خود این دین اسلام به صورت کامل ابلاغ کرد و ادامه ماموریت ابلاغ آن را به فرزندان و امیر المومنین علی علیه السلام واگذار نمود و ایشان جان و مال و خانواده خود برای حفظ این دین فدا نمود و در راه آرمانهای اسلام و خداوند تمام تلاش خود را نمود .

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین فیروزی افزود : امروز تمرکز در دفاع از مظلومان غزه و فلسطین است و استقرار حکومت جهانی به جز دفاع از مظلوم محقق نمی شود لذا باید از مظلومان عالم ایستاد.

امام جمعه موقت شهریار افزود: دشمن صهیونیستی به توهم اینکه ، اگر سنگر مبارزه را از غزه به کرانه باختری منتقل کند جبهه مقاومت عقب نشینی می کند؟ خیر ، جبهه مقاومت مصمم‌تر و منسجم تر برای دفاع از مظلومیت حرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به حمله چندی پیش حزب الله به رژیم صهیونسیتی گفت : موشک های اخیر حزب الله چشم دشمن را از کار انداخت و پس از واکنش اشتباه و دروغین صهیونسیتی ها سید حسن نصراله این ابر مرد رسانه ای بیان کرد ، اگر ما اشتباه زدیم مجدد باید بزنیم که باعث شد بلافاصله اسراییل بیانیه بدهد که دیگر نزنید و این نشان از ضعف دشمن است و انشاالله قبل از سالگرد انتفاضه فلسطین در ۷ اکتبر خبرهای خوبی به مسلمانان جهان برسد .

امام جمعه موقت شهرستان دماوند : اسرائیل جنایت‌های وحشتناکی در غزه مرتکب می‌شود

 

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمایی امام جمعه موقت شهرستان دماوند: در خطبه های نماز جمعه شهرستان دماوند گفت : جنایت‌های تاریخی پهلوی را نباید فراموش کرد.تاریخ ملت به منزله هویت و حافظه یک ملت است. ملتی که گذشته خود را فراموش کند محکوم به جهالت و برده دیگران شدن است.

وی افزود: عادت ظالمان و قدرت‌های ستمگر این است که واقعیت‌ها را وارونه جلوه دهند و دروغ‌های بزرگ را محکم بگویند به نحوی که بتوانند بر دیگر ملت‌ها سوار شوند و قلدر مآبانه جنایت کنند.

خطیب جمعه دماوند خاطرنشان کرد: تاریخ را فراموش نکنیم تا دیگران دروغ‌های بزرگ در مطهر و پاک جلوه دادن خاندان خائن پهلوی را به ما قالب نکنند.

کریمایی تصریح کرد: هم اکنون اسرائیل جنایت‌های وحشتناکی در غزه مرتکب می‌شود و در جلوی چشم جامعه جهانی با وقاحت تمام عیار، خود را به جای قربانی جا می‌زند و هزاران کشته بر جای گذاشته‌اند و غزه را با بمب‌های آمریکایی و تحت چتر حمایتی آمریکا شخم زده‌اند.

وی تاکید کرد: هیچ موجود زنده‌ای در غزه امنیت جانی ندارد و آن وقت با وقاحت تمام ژست قربانی و مظلوم به خود می‌گیرند.

امام جمعه موقت دماوند بیان داشت: آنچه مهم است بیدار بودن ماست و فراموش نکردن این جنایت‌هاست که نکند روزی با خباثت تمام عیاری، آن جنایت‌ها و آن خیانت ها از ذهن ما حذف شود.

امام جمعه ملارد : با ظهور محور مقاومت کنترل منطقه از بیگانگان خارج شد

 حجت الاسلام مهدی خوبانی گفت : ظهور شبکه مقاومت شرایطی را فراهم کرده که هیچ رویدادی در غرب آسیا بدون درنظر گرفتن محور مقاومت رقم نمی خورد و این یک دستاورد بزرگ است.

 امام جمعه ملارد در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به اینکه الگوی مقاومت در غرب آسیا به طور چشمگیری در حال گسترش است گفت : شکست های چندباره صهیونیست ها در یکساله اخیر نشان می دهد که نظم منطقه دیگر مطابق میل آمریکا ترسیم نشده و ورق برای آنان برگشته و آنها نقش آفرینی سابق را در منطقه ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به راههای تحقق تمدن اسلامی اشاره و به تشریح شش عامل در این مسیر پرداخت. سستی در ایمان انقلابی ، عدم باور به ظرفیت های درونی ، اعتماد به نسخه های پوسیده غربی ،دنیازدگی و اشرافگری ، کم کاری و کم انگیزگی مسئولان و عدم مبارزه جدی با فساد و کانون های چرکین فساد از راهکارهای تحقق جامعه و تمدن اسلامی است که به گفته امام جمعه ملارد در سایه کار جهادی و غلبه بر موانع محقق می گردد.

خوبانی تصریح کرد : انقلاب ما بر اساس مردم سالاری دینی و به برکت اسلام پایه گذاری شده و غفلت از این مبانی مانع رسیدن به اهداف خواهد شد .

امام جمعه ملارد اظهار امیدواری کرد: دولت آقای پزشکیان در سایه رهبری داعیانه مقام معظم رهبری ، به این مبانی پایبند بوده و برای تحقق جامعه اسلامی تلاش می کنند .

 

 امام جمعه اسلامشهر: ترامپ پیمان عادی سازی روابط اسراییل با کشورهای منطقه را دنبال می کرد

حجت الاسلام برقراری در خطبه امروز نماز جمعه ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول، ماه میلاد پیغمبر خاتم و امام جعفر صادق (ع) و سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج)، با اشاره به داستان خوابیدن حضرت علی (ع) در بستر پیامبر و از خودگذشتگی ایشان گفت: خداوند در این داستان به ما آموخت درست است که ما شما را مختار آفریدیم ولی اختیار را از خود سلب نکردیم، پس خداوند می‌تواند تمام برنامه دشمن را از بین ببرد اگر بخواهد. دومین درس انتخاب علی (ع) بود! خداوند افراد لایق را برای خود گلچین می‌کند، باید قابلیت داشت و درس سوم، ولایت مداری امیرالمؤمنین است، یعنی ایشان ولی را بهتر از خود می داند، به او اقتدا می کند، پس شما هم با خیال آسوده به ولی خود اقتدا کنید.

امام جمعه اسلامشهر در ادامه با اشاره به قیام‌ خونین ۱۷ شهریور و باز شدن مشت رژیم ستم شاهی گفت: اگر در فتنه های اخیر تمام تلاش دشمن این است که رژیم جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک رژیم ستمگر معرفی کند، دلیل عمده این است که می خواهد چهره نظام اسلامی را مخدوش کنند. دشمن جای جلاد را باشهید عوض می کند، حتی در اذهان مردم ایران. به همین خاطر است که رهبر امت اسلامی تاکید دارند به تشکیل دولت اسلامی و می فرمایند حرکت دولت مردان باید به سمت دولت اسلامی باشد.

وی افزود: امروز بزرگترین مانع برای تشکیل دولت اسلامی، موانع درونیست. باید این مانع را در درون خود و کشور جستجو کنیم. یکی از موانع سستی بینش و ایمان انقلابی و اسلامیست. اگر مسئولین در این بینش ضعیف باشند، نمی توانند به سمت تشکیل دولت اسلامی بروند. مانع دوم عدم باور به ظرفیت های درونیست، عدم اعتقاد به وجود جوانان شایسته کشور است. مانع سوم اعتماد به نسخه ی بیگانه است.

در زمان ترامپ پیمان عادی سازی روابط اسراییل با کشورهای منطقه مخصوصا کشورهای عربی بود، ولی در حال حاضر کشوری جرات بیان این ارتباط را ندارد. این قدرت جمهوری اسلامی است ولی برخی همچنان نگاهشان به قدرت غرب است.

امام جمعه اسلامشهر ادامه داد: مسئله دیگر این روزها، سیاسی کاری دوباره آژانس است، که گزارشات غیر واقعی می دهد و این یک مسئله فنی و حقوقی است، و این ها همه برای اتخاذ تحریم های بیشتر علیه ایران است. 

امام جمعه پاکدشت:نظام اسرائیل از داخل پوسیده و از بین رفته است

حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های عبادی سیاسی و دشمن شکن این هفته نمازجمعه با تاکید بر رعایت تقوای الهی اظهارداشت: در دوران ظهور باید به سبک پیامبر مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) زندگی کنیم. همه باید به فکر هم باشیم و داشته هایمان را باهم تقسیم کنیم تا ان شاالله شناختن زندگی اهل بیت (ع) نصیبمان شده و به ظهور قدم به قدم نزدیک شویم.

وی با اشاره به رخداد مهم ماه ربیع الاول، افزود: شب نخست ماه ربیع الاول شب هجرت پیغمبر بود، هجرتی تمدن ساز و پایه گذار حکومت اسلام با وجود خشم مشرکان آغاز شد، مشرکین مکه در حال نقش کشیدن قتل پیامبر(ص) بودند اما ایثار و جانفشانی و ادای حق سربازی ولی امر مسلمین، حضرت علی(ع) در شب نخست ماه ربیع الاول باعث نزول "آیه ۲۰۷ بقره" شد و امیرالمومنین جانفشانی کرد تا پیامبر در امان بماند.

امام جمعه پاکدشت با تاکید بر اهمیت درک این رخداد مهم اسلام در شب نخست ماه ربیع الاول اذعان کرد: جایی که رهبر نیازبه جانفشانی و سرباز راستین داشته باشد همه باید همراه باشند، ما آماده یاری باشیم مثل امیرالمومنین(ع) که در بستر مرگ خوابید تا هجرت تمدن ساز آغاز شود.

جوکار تاکید کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به تاسی از پیامبر هجرت و تبعید را پذیرفت تا در راستای حفاظت از اسلام، منجر به تشکیل حکومت اسلامی شود.

وی در ادامه خطبه با اشاره به فرا رسیدن ۱۷شهریور و جانفشانی مردم در راستای پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: به شهادت رساندن مردم در روز ۱۷شهریور در میدان ژاله تهران روزی شد که به تعبیر امام راحل به جمعه سیاه(خونین) نامگذاری شد. آن خونهای پاک سرعت پیروزی انقلاب را افزایش داد و نقطه عطف انقلاب اسلامی شکل گرفت. این نقطه تلاقی مردم و اسلام شد.

خطیب جمعه پاکدشت تصریح کرد: وظیفه همه ما در این روزهای حساس وحدت و همگرایی به دستور امام خامنه ای(حفظه الله) است و دولت چهاردهم را در امر تحقق و رفع مشکلات کشور یاری کنیم. ماهم امروز به برکت انقلاب اسلامی به دولت فرصت بدهیم تا مشکلات را احصاء و حل کنند.

جوکار با تاکید به اهمیت شناخت کید دشمنان در هم پاشیدگی داخلی انقلاب یادآورشد: دوقطبی سازی از زمان خلقت بوده و همیشه این ۲ جریان حق و باطل وجود داشته، آنچه که امروز مسئله است دوقطبی در جریان انقلابی نباید باشد. در درون جامعه ایمانی و انقلابی نباید ۲قطبی شکل بگیرد. محکم شدن انقلاب اسلامی باید به استکبارستیزی منجر شود.

وی با اشاره به موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، گفت: امروز ایران اسلامی سایه اقتدار خود را در منطقه گسترش داده و چتر عظیمی بر منطقه مقاومت گسترانیده و اکنون دست برتر با جبهه مقاومت با وجود کشتار مردم بی گناه غزه و شهادت زنان و کودکان بیگناه در ۱۱ماه سکوت استکبار جهانی شکل گرفته است. امروز خود صهیونیست ها و تحلیلگران جهان می گویند نظام اسرائیل از داخل پوسیده و از بین رفته است. این همان تحقق کلام نورانی رهبر انقلاب امام خامنه ای در خصوص طوفان الاقصی است، "طوفان الاقصی عملیاتی است که برای اسرائیل جبران ناپذیر است" و جنگ را دشمنان اسلام آغاز کردند ولی سربازان جبهه مقاومت آنرا به اتمام می رسانند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار