فرماندار ری جزییات برگزاری آیین جاماندگان اربعین را تشریح کرد

فرماندار ویژه شهرستان ری ضمن تشریح جزییات برگزاری آیین جاماندگان اربعین گفت: دلدادگان جامانده از راهپیمایی اربعین حسینی در نجف و کربلا با ۱۲۰۰ اتوبوس و ون در ۱۴ نقطه تهران جابه جا خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸ 20 August 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از مهر، مهدی باب الحوائجی صبح سه شنبه با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی ستاد اربعین حسینی استان تهران که با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران و حجت الاسلام قاضی عسکر تولیت آستان مطهر حضرت عبدالعظیم (ع)، فرمانداران شهرستان‌های ری و تهران، فرماندهان نظامی و انتظامی و رؤسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، امدادی، امنیتی و درمانی در محل دارالتولیه آستان حضرت سیدالکریم (ع) برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون ۴۵ جلسه با محوریت موضوع مراسم پیاده روی اربعین حسینی برگزار و ۱۴ کمیته تخصصی در ذیل ستاد تشکیل و نسبت به برگزاری جلسات و برنامه ریزی مناسب جهت برگزاری مراسم در روز اربعین اقدام کردند.

ضرورت توجه به مسائل فرهنگی و تلاش برای معرفی فرهنگ والای عاشورا

وی افزود: با توجه به تقسیمات استانی مدیریت برگزاری مراسم از میدان امام حسین (ع) تا پل آزادگان در اختیار فرمانداری تهران و سپاه حضرت محمد رسول الله «ص» و از پل آزادگان تا آستان مطهر حضرت عبدالعظیم تحت مدیریت فرمانداری ویژه شهرستان ری و سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) می‌باشد که هماهنگی و هم افزایی بسیار خوبی میان مجموعه‌ها شکل گرفته و در واقع شاهد مدیریت واحد پیرامون موضوع برگزاری مراسم در موضوعات مختلف می‌باشیم.

باب الحوائجی ادامه داد: مهمترین موضوع در برگزاری مراسم پیاده روی توجه ویژه به مسائل فرهنگی و تلاش در جهت معرفی هرچه بیشتر فرهنگ والای عاشورا بویژه برای نسل جوان توسط موکب‌های فعال در مسیر می‌باشد. همچنین با توجه به اهمیت بالای تأمین نظم و امنیت مراسم مقرر گردید تمامی کمیته‌ها برای اقدامات و برنامه‌های تدوین شده خود نسبت به طراحی پیوست انتظامی و امنیتی اقدام کنند.

۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ون جاماندگان اربعینی را در مسیرهای ۸ گانه جابه جا می‌کنند

وی در ادامه به تمهیدات ترافیکی و حوزه حمل و نقل عمومی در روز مراسم اشاره کرد و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته در روز مراسم یک هزار دستگاه اتوبوس و ۲۰۰ دستگاه خودروی ون در ۱۴ نقطه و در مسیرهای ۸ گانه در خدمت زائرین و شهروندان گرامی خواهد بود.

فرماندار ویژه ری عنوان کرد: در روز اربعین استفاده خطوط یک و شش مترو از ساعت ۵:۳۰ صبح تا پایان مراسم به صورت رایگان در اختیار مسافرین می‌باشد.

وی افزود: با توجه به خیل عظیم زائرین که از شهرستان‌های همجوار ری در مراسم حضور خواهند یافت جهت تسهیل در تردد این عزیزان با هماهنگی‌های انجام شده با شرکت راه آهن تعداد ۶ رام قطار محلی در مسیر ری، قرچک، ورامین و پیشوا نسبت به جابجایی مسافرین در مسیرهای رفت و برگشت اقدام خواهند کرد و با هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداری‌های این شهرستان‌ها مقرر شد بخشی از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی آنها نیز در امر جابجایی زائرین به ویژه در مسیر بازگشت اقدام کنند.

معاون استاندار تهران اضافه کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که انجام شده طراحی نقشه کامل مسیر پیاده روی از میدان امام حسین «ع» تا آستان مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) می‌باشد که شهروندان گرامی می‌توانند با مراجعه به آدرس map.farhangsara.ir نسبت به بارگیری برنامه بر روی گوشی‌های تلفن همراه خود اقدام کنند در این برنامه محل استقرار همه مراکز خدمات رسان، امدادی و انتظامی مسیر همچون محل موکب ها، مساجد، مدارس، سرویس‌های بهداشتی، پایانه‌های حمل و نقل عمومی، ایستگاه‌های مترو، مراکز درمانی و سایر مجموعه‌ها مشخص گردیده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان گفت: بنده به سهم خود از همه مسئولین و پرسنل ادارات و دستگاه‌های استانی و شهرستانی جهت مساعدت و حضور فعال در امر برگزاری مراسم تقدیر و تشکر دارم و با لطف خداوند متعال و مدد اهل بیت (ع) و عنایت خاصه حضرت ولی عصر و تلاش و همت همه دست اندرکاران مراسم امسال پیاده روی دلدادگان اربعین حسینی هرچه بهتر و باشکوه‌تر برگزار و همه ما در خدمت رسانی به زائرین و عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) و جلب رضایت شهروندان موفق باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار