ورزشگاه شهدای شهرقدس به سیستم کمک داور ویدئویی مجهز می شود

شهردار شهرقدس از تجهیز ورزشگاه شهدای شهرقدس به سیستم کمک داور ویدئویی وی ای آر بمنظور میزبانی شایسته از مسابقات لیگ برتر کشور و همچنین مسابقات آسیایی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵ 07 September 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از ایرنا، سعید شهلی شهردار شهرقدس روز شنبه در این باره گفت :با همت مجموعه مدیریت شهری و در راستای استانداردسازی و تکمیل زیرساخت های ورزشگاه شهدای شهرقدس، این مجموعه به سیستم کمک داور ویدئویی(VAR) برای برگزاری مسابقات فوتبال در سطوح ملی و بین المللی مجهز خواهد شد.

وی افزود : در همین راستا نماینده VAR کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌همراه دبیر کمیته VAR ایران ، از مجموعه ورزشی شهدا و زیرساخت های ایجاد شده برای راه‌اندازی سیستم کمک‌داور ویدئویی بازدید کردند.

به گفته شهردار قدس اقدامات صورت گرفته برای اجرای این امر عبارتند از بازسازی و تجهیز اتاق VAR، کابل‌کشی و اجرای فیبر نوری، تعویض و نصب اسکوربورد فول اچ‌دی که نماینده کنفدراسیون ضمن بازدید میدانی از محل، با روند این اقدامات آشنا و در ادامه توصیه‌های لازم را در جهت راه اندازی و بهره برداری سریع تر از این سیستم بیان نمود.

گفتنی است ورزشگاه شهدای شهرقدس به عنوان یکی از گزینه‌های میزبانی پرسپولیس و استقلال ایران در لیگ نخبگان آسیا معرفی شده و در گذشته مهدی نبی، نایب رئیس اول فدراسیون، حامد مومنی معاون دبیرکل فدراسیون، داود رفعتی دبیر ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها، میرشاد ماجدی رئیس هیات فوتبال تهران و امیرحسین روشنک مسئول برگزاری لیگ برتر از این ورزشگاه بازدید داشته اند .

پیشتر ناظر VAR کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور در ورزشگاه شهدای شهرقدس از امکانات کمک داور ویدیویی این استادیوم بازدید کرد.

استقلال و پرسپولیس برای میزبانی از حریفان خود در لیگ نخبگان آسیا ورزشگاه شهدای شهرقدس را معرفی کرده‌اند.

در جریان این بازدید اتاق VAR که تجهیز و آماده شده مورد بازدید قرار گرفت و نکات مهمی مطرح شد که باید برای میزبانی مورد توجه قرار گیرد. از جمله این موارد جانمایی دوربین‌های گل‌لاین و آفسایدلاین بود که محل مدنظر مشخص شد و حالا باید دوربین‌ها در آنجا تعبیه شود. در واقع موضوع مهم محل نصب دوربین‌هاست که باید مدنظر قرار گیرد.

ورزشگاه شهدای شهرقدس به سیستم کمک داور ویدئویی مجهز می شود

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار