واکنش معاون زاکانی به ماجرای دیوار برج طغرل

معاون شهرسازی شهردار تهران با رد ادعای مطرح شده در فضای مجازی درباره کاشی‌کاری دیوار برج طغرل، تاکید کرد: «دیوار برج طغرل رنگ‌آمیزی شده نه کاشی‌کاری.»
کد خبر: ۱۱۸۲۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲ 31 August 2024

برج تاریخی طغرل از آثار به جا مانده دوره‌ سلجوقیان و آرامگاه طغرل‌بیگ است. این برج تاریخی ۲۰ متر ارتفاع دارد و در خیابان ابن بابویه شهرری واقع شده‌ است.

این برج که یکی از مکان‌های تاریخی و گردشگری پایتخت است همواره مورد توجه تاریخ پژوهان و کارشناسان میراث فرهنگی بوده است.

واکنش معاون زاکانی به ماجرای دیوار برج طغرل

طی دو سه روز گذشته یکی از خبرنگاران میراث در شبکه اجتماعی تصویری از دیوار این برج منتشر کرد و مدعی کاشی‌کاری دیوار برج طغرل شده بود ادعایی که با واکنش حمیدرضا صارمی معاون شهردار تهران مواجه شد و در پاسخ به این جمله بسنده کرد: «دیوار طغرل رنگ‌آمیزی شده نه کاشی‌کاری.»

او ادامه داد: این اقدام شهرداری تهران به دلیل نوشتن تبلیغات، یادگاری و امثالهم روی این دیوار بود؛ تصمیم بر آن شد تا از یک رنگ خاص در این مکان استفاده شود تا دیگر مطلبی روی این دیوار تاریخی نوشته نشود.

واکنش معاون زاکانی به ماجرای دیوار برج طغرل

در واکنش به این رویداد، ارگان مطبوعاتی شهرداری تهران نوشت: رنگ آمیزی دیوارهای این برج هرساله انجام می‌شود ضمن اینکه ساختمان برج طغرل در اختیار میراث فرهنگی است و در آنجا نماینده این سازمان حضور دارد بنابراین طبیعتا اگر مشکلی به لحاظ میراثی این بنای تاریخی را تهدید می کرد، قطعا معترض می شدند.

واکنش معاون زاکانی به ماجرای دیوار برج طغرل

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار