آزادسازی۴ هزار مترمربع از اراضی دماوند از دست زمین‌خواران

رئیس اداره منابع طبیعی دماوند از اجرای ۵ فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ اراضی ملی «سربندان» و «سیدآباد» خبر داد و گفت: چهار هزار متر مربع از اراضی منابع طبیعی از ید زمین خواران خارج شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶ 22 August 2024
به گزارش «تابناک تهران» به نقل از مهر، حسن شکری صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای ۵ فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ در اراضی ملی پلاک‌های سربندان و سیدآباد خبر داد.
 
وی گفت: با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی به مساحت ۳۲۹۰ مترمربع از اراضی ملی پلاک ۹۳ اصلی موسوم به سربندان و پلاک ۱۰۰ اصلی موسوم به سیدآباد رفع تصرف شدند.
 
شکری افزود: این پنج فقره تبصره در راستای تبصره ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور جهت رفع تصرف و اعاده وضع به حال سابق توسط یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دماوند از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد. 
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند بیان کرد: در این اراضی منابع طبیعی، سودجویان متصرف اقدام به احداث دیوارکشی و درختکاری کرده بودند.
 
شکری عنوان کرد: با توجه به اینکه اراضی ملی و دولتی جز انفال و متعلق به بیت المال مردم است، اداره منابع طبیعی با برگزاری گشت‌های مستمر نظارت کامل بر حفظ و حراست اراضی ملی را به عمل آورده است و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود. 
 
وی تصریح کرد: از شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تصرف اراضی ملی مراتب را از طریق شماره ۱۵۰۴ به یگان حفاظت اطلاع دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار